Rezeki Jasad.Santpan Rohaniah

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

REZEKI JASAD.SANTAPAN ROHANIAH ||Bu..kan..satu yang mudah untuk kita lakukan perkara baik..kerana adakala tindakan kita sudah lurus..tapi eh hati pulak banyak simpang..lopak sana sini..adakala hati sudah super cun melecun...merangka yang baik-baik..niatnya paling lurus lagi kudus alahai perlaksanaannya pulak asyik tergendala..betullah..untuk mendapatkan rahmat daripada Allah bukan mudah..sebab itu SYURGA itu sangat mahal harganya..harga yang hanya dengan rahmat Allah shaja untuk kita merasai nikmatnya...*PC selalu terfikir..selalu sebut mengenai syurga tapi kenapa tindakkannya seolah memberat ke neraka..sentiasa berbicara nikmatnya syurga tapi macam mengumpul bara sengsara..atau hanya dibibir sahaja..tidak terkesankah pada jiwa..Allahu..*..

Allah..berkat usaha kami kurniakanlah kami rezeki yang halal dan suci supaya jasad kami terhindar menjadi bahan bakaran apa neraka MU yang azab...

Rezeki itu luas..seluas maksudnya juga...namun tidak semuanya perlu kita terima dan ambil dengan senang hati...perlu ditapis terlebih dahulu..*dah kenapa dengan PC..dapat rezeki kena tapis bagai..ingat kelapa parut ke nak tapis bagai..*...jalan-jalan jumpa duit..itukan rezeki...tapi betul ke itu rezeki kita atau ada tugas lain yang perlu kita lunaskan..kita jalan-jalan santai hujung minggu dengan kawan-kawan..kawan kita ajak kita pergi asah vokal itu juga rezeki...bawa diri sahaja kot..lain dia taggung..tapi perlukah kita terima bulat-bulat..tapi kalau yang kita terima itu sememangnya kita yakin akan statusnya...silakanlah..bersesuaianlah dengan diri kita..

Kalau jasad kita jaga..kita sentiasa berusaha untuk memantapkannya sampai melekat begetah kekdahnya...jangan kita lupa santapan untuk rohaniah juga...zikir..istighfar..ini juga tidak mudah laluannya kerana bahagian inilah syaitonirajim paling suka campur tangan menyibuk tidak tentu hala...waktu kita mengaji waktu itulah dia main buaian pada kelopak mata kita...waktu kita sedang elok set masa hendak dating dengan Allah alahai waktu itulah dia masuk dalam mimpi kita berduet nyanyi lagi janam..janam...yang bakal jahanam kitalah kelak..dia tukang ketawa terbahak-bahak...alahai..ada sesuatu yang mesti kita contohi makhluk Allah yang dijadikan daripada api ini..apa dia...semangat juangnya yang tinggi..tidak kenal erti putus asa dan tetap tunduk kepada Allah..

*terima kasih ukhuwah..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Semoga kita semua je SyurgaNya.. Ameeenn..

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Semoga kita semua di dalam rahmatNya. In Sya Allah.

    BalasPadam
  4. Ya Allah... tetapkanlah kami semua diatas jalan MU yang lurus dan permudahkanlah usaha kami agar layak mengisi syurgaMU... aamiin aamiin ya Rabbalalaamiin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama