Mulakan Daripada DIRI SENDIRI

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum..

MULAKAN DARIPADA DIRI SENDIRI || Bukan mudah meraih kepercayaan daripada orang lain..nak tanam keyakinan pada diri sendiri pun sukar inikan kepercayaan orang lain..bila dah beri kepercayaan jangan musnahkan..bila orang lain dah mula percaya jangan juga cemarkan..jangan buat onar..satu kesilapan boleh buat orang lupakan 10 kebaikkan yang pernah kita lakukan..itulah yang menyedihkan dan itulah yang wajar kita ubah..mentaliti..

Mulakan Daripada DIRI SENDIRI

KEPERCAYAAN..KEJUJURAN..KEBENARAN..
Senang disebut tapi sangat sukar untuk dipraktikkan..waima diri PC sendiri.."berkata benarlah biarpun pahit"..rasanya tidak 100% PC mampu lakukan..ya agama kita junjung adat kita sanjung..namun kita orang Melayu terkenal dengan adat dan adab..bertatasusila..berkias..berlapik..berlapis..bukan sahaja pada aurat tapi pada percakapan juga..adakala kita terpaksa berbasa basi..memaniskan mulut bertujuan untuk menjaga hati..menjaga maruah juga yang pasti..dilema bukan?subhanAllah..Allahuakbar..moga Allah ampunkan dosa kita..namun itu tidak bermakna kita tolak ke tepi agama yang dijunjung..TIDAK SAMA SEKALI!!..malahan TIDAK BERKALI-KALI!!..

*terima kasih ukhuwah..
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
gulew kapas
AUTHOR
May 17, 2016 at 11:39 PM delete

BEtul tu. kita mudah nak tutur. tapi amat susah nak melakukannya.

Reply
avatar
Kak Sue
AUTHOR
May 17, 2016 at 11:41 PM delete

Semoga kita sentiasa perbetulkan diri kita setiap hari agar lebih baik dari sebelumnya..aamiin ya rabb..

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
May 18, 2016 at 12:38 AM delete

Betul tu... jadilah diri sendiri... jujurlah... in shaa Allah, pasti berjaya.

Reply
avatar
May 18, 2016 at 6:58 AM delete

salam betul tu kak , segalanya kita start dulu jgn duk harap orang je

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 18, 2016 at 1:37 PM delete

begitulah kebiasaannya :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 18, 2016 at 1:38 PM delete

itulah yang terbaik kak Sue..amin :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 18, 2016 at 1:39 PM delete

amin..moga kejayaan milk kita dunia akhirat..in sya Allah :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 18, 2016 at 1:40 PM delete

moga jadi contoh yang baik kan Yana..amin :)

Reply
avatar
Siqah Hussin
AUTHOR
May 18, 2016 at 8:13 PM delete

Assalamualaikum kak PC :)

Betul tu kak. Jangan mengharap pada orang lain. Lebih baik kita mulakan sendiri. Moga menjadi contoh pada yang lain :)

Maaf kak PC. Baru b'kesempatan singgah blog akak. Terima kasih ye selalu singgah blog siqah :) 😘

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 18, 2016 at 9:00 PM delete

:) Waalaikummussalam Siqah..ya Allah..tak apa Siqah..akak faham..Siqah bekerja..dan perlu juga masa untuk urusan sendirikan..ada masa singgahlah blog akak ni..
sama-sama Siqah..in sya Allah selagi boleh sokong akak sokong semua kawan-kawan termasuk Siqah.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon