Moga Manfaatnya Meluas

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم
Assalammualaikum..


MOGA MANFAATNYA MELUAS ||Berkongsi dengan rasa..menulis dengan bahagia..sebarkan dengan rasa rendah hati dan gembira...tidak bersua namun boleh dirasa..setiap perkongsian yang dikongsikan..bercambahnya rasa bahagia atau bertunasnya rasa membara terserah bagaimana minda dan jiwa menghadamnya..kerana manusia boleh mentafsir dengan cara yang berbeza-beza..

Moga manfaatnya meluas

Biarpun ilmu yang kita miliki itu sedikit dan cetek andai boleh memberi manfaat pada orang lain dan diri sendiri...sampaikanlah...kongsikanlah dengan lapang dada..niatkan kerana DIA moga kelak menjadi bantuan untuk kita kelak..kalau tidak di dunia...pastinya di akhirat.

Jadilah tulang belakang...jadilah dahan dan jadilah penyokong pada kebaikkan...undilah pada dakwah yang cuba disebarkan biarpun sebaris ayat atau sepatah perkataan pun...buang rasa-rasa yang kurang molek..jangan dipandang sinis,tidak usah diperli dan disindir..

"Macam bagus"..."macam alim sangat".."pasti ke masuk syurga".."ilmu sejengkal nak takluk dunia"...inilah sebenarnya senjata yang mampu membunuh kepada niat-niat murni..biarpun ianya kadang diluah secara santai dan beralasan sekadar gurauan percayalah ianya tetap mengaibkan,melemahkan dan menjatuhkan..
Kita sukar memuaskan hati sendiri...apatah lagi hati orang lain...bersabarlah..pandang langit Ilahi sebenarnya kita semua sangat kerdil..

💖terima kasih ukhuwah 😊

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. amat setuju....pandang langit jangan lupa tanah yang dijejak...
    tahniah PC! semoga terus sukses dalam dunia blogging! :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih SA...untuk kamu juga tau..moga kita semua success dunia akhirat...amin.. 😄

      Padam
  2. Menyebarkan kebaikan buat manfaat insan... pasti Allah balas dgn kebaikan yg berganda di dunia juga akhirat... aamiin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harapnya begitulah bro KK..jadi sumbangan di akhirat kelak harapnya...amin...bukan pada PC sahaja malahan kepada semua...

      Padam
Terbaru Lebih lama