Mencari Atau Dicari

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

MENCARI ATAU DICARI ||Tidak tahu carilah..dengan pencarian itu mungkin kita akan temui pelbagai perkara baru..saat itu mungkin niat kita cuma satu namun Allah hadiahkan kita banyak penemuan dalam pencarian..bukankah itu nikmat..nikmat yang wajar dimanfaatkan..

Carilah dengan nama NYA..semuanya niatkan kerana DIA..in sya Allah kemudahan pasti menyertainya..adakala tidak tersangka..langsung tidak diduga..itulah SUPER POWER kita..kasih dan sayang yang melimpah..teramat banyak..bukalah setip deria kita seluasnya..paling luas..sehabis luas..pasti nampak dan pasti dirasai itu mungkin buat kita sedar kita ini hanya hamba NYA..mencari bukan sekadar pada sesuatu yang hilang..mencari juga untuk kita miliki..

Dicari..punya pelbagai persepsi..dicari kerana kebaikkan itu hikmah..dicari kerana keburukkan itu memberi natijah yang bakal merebah..dengan tujuan apa kita dicari..unutk apa kita dicari..ya impaknya berbalik pada diri sendiri..berhati-hati..

Ingat...satu masa sejauh mana kita mengayun langkah berjalan atau pun berlari..satu kepastian kita pasti dicari..untuk dituntut segala janji..untuk membuktikan segala perbuatan..untuk menentukan singahsana mana yang bakal diduduki..ya saat itu kita sememangnya benar-benar dicari..

*terima kasih ukhuwah..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. salam , bawa Allah bersama dalam setiap pencarian :) moga tak tersalah pilihan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Subhan Allah betul tu Yana..setuju...moga ada keberkatan.. :)

      Padam
  2. In shaa Allah... moga sentiasa atas pilihan yg betul... semoga Allah sentiasa memberkati... aamiin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama