Memberi Kesan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

MEMBERI KESAN || Setiap satu-satu perkara yang berlaku itu pasti meninggalkan kesan pada diri kita...secara peribadi...sama ada secara sementara atau berpanjangan..jangka pendek atau mungkin jangka panjang...begantung pada cara kita menghadam satu perkara itu..

Memberi Kesan

Silih berganti...yang datang pasti akan pergi..yang hidup tentunya akan mati...tidak selalunya gembira..tidak pula sentiasa bersedih..begitulah putaran kehidupan kita insan..malahan setiap makhluk juga begitu cuma kita yang tidak pernah mengetahui bagaimana cara mereka meluah rasa..

Biarkan berlalu bukan tidak ambil tahu kerana adakala kita perlu tidak terlalu terburu-buru..mendengar dan melihat itu tidak sama kesannya kerana dua cara ini mempunyai penerimaan berbeza-beza..mendengar mungkin tafsir sekadar sampainya diakal..namun melihat akan terus menyengat ke lubuk hati...selgi hati itu hidup..selagi itu bakal terkesan..kecuali hati-hati yang telah gering..

Awak..saya..kita..kalian...jadilah unsur yang hadir dan pergi dengan meninggalkan kesan..kesan yang bila diingat menyumbang saham pahala..bukan sekali kita diingati terbeban dengan polkadot hitam pada rekod peribadi..indahkan hidup kita dengan mengindahkan hidup orang lain..in sya Allah..amin..

*terima kasih ukhuwah..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama