Isu Semasa

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم
Assalammualaikum..

ISU SEMASA || Tidak seperti dahulu hendak mengetahui isu semasa hanya bergantung kepada radio atau surat khabar sahaja..tidak lagi di zaman serba canggih manggih seperti sekarang...besantai atas katil sambil kunyah kacang cap pagoda pun boleh serap banyak isu semasa..yang hangat..yang suam-suam kuku..yang basi..semua dihidangkan..cuma perlu cerdik memilih..betul tak..

Sentiasa dimomokkan dengan pelbagai kisah seolah sudah menjadi santapan minda dan jiwa..dalam pada asyik melayan jangan terlebih syok terima semuanya..tapis sikit..cerewet sikit..kalau bab kecantikkan..boleh cerewet..bab pakaian pun boleh cerewet apa salahnya hal isu semasa cerewet juga sebab secara tidak langsung membentuk peribadi kita..terutama pada anak-anak..*PC bebel ngalahkan beranak 10 gayanya..hahaha..amin..*..

Ambil tahu..ya ambil tahu tidak salah pun..silakan..sikap ambil tahu perlu ada pada diri kita...sikap "peduli" itu bagus..yang mengerikan bila "tidak peduli"..yang paling pentig sederhana dalam setiap tingkah..itu lebih "sweet"..yang baik-baik kita kongsi..yang kurang baik kita tolong tutup..bukan bermakna menyokong pada keburukkan atau menggalak pada yang negatif sebaliknya memelihara maruah yang telah tercalar..

*terima kasih ukhuwah..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama