Hujung Waktu

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum..


HUJUNG WAKTU || Sebut soal waktu mesti berkait rapat dengan Surah Al-'Asr(Demi Masa!)..namun tidak semua daripada kita benar-benar dapat menepati waktu dan benar-benar mengisi setiap waktu itu sebaik-baiknya..*termasuklah PC sendiri*..semua orang sama mempunyai 24 jam sehari..7 hari seminggu..

Setiap apa yang kita rencanakan pasti mempunyai timeline yang tertentu..adakala kita rasa ya pantasnya waktu itu berlalu pergi..sedangkan seolah kita masih lagi di sini..adakala pula kita rasa mengapa begitu lambat waktu bergerak..atau sebenarnya kita buntu tidak tahu untuk melakukan apa-apa..

Tiada salahnya melakukan sesuatu itu dihujung waktu..namun tidak seharusnya kita mengamalkan sebegitu..kerana lazimnya dihujung waktu itu beserta rasa tergesa-gesa..terburu-buru yang akhirnya akan mendatangkan kesusahan pada diri sendiri tidak juga kurang kepada orang lain sebenarnya..lakukan setiap pekerjaan atau lunaskanlah setiap urusan pada setiap awal waktu..mulakan seawal waktu..kerana ketenangan dan keselesaan itu akan lebih terasa..
*terima kasih ukhuwah..




PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama