Hijab

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum..

HIJAB || Sebut sahaja hijab in sya Allah pastinya semua orang tahu terutama kaum wanita..eh tidak terkecuali ya kaum lelaki..kenapa PC kata tidak terkecuali kaum lelaki..kerana sekarang sudah semakin ramai kaum adam ini ambil tahu mengenai hijab yang kian popular dengan pelbagai rekaan dan jenama untuk dijadikan hadiah buat insan tersayang dan teristimewa..*walaupun sekadar tudung bawal 5 ringgit pasar malam..terimalah seadanya kerana pandang keikhlasan dan sokongan dia untuk melihat insan yang disayangi sama-sama dicintai Allah ya..ingat tu*..

HIJAB - tudung penutup bahagian kepala,kadang-kadang termasuk bahagian muka wanita;kain penutup,tabir atau tirai.berhijab memakai hijab.
Jangan pandang serong..yang tertib berhijab belum tentu molek akhlaknya tapi sudah kalau berhijab itu cubalah seiringkan perilaku dengan personaliti berhijab itu..bukankah lebih bertambah manis dan ayu..manis luaran..ayu dalaman..dan tidak juga bermakna yang belum berhijab itu tiada sisi baik pada dirinya..TIDAK..kerana satu masa tidak mustahil dia akan menjadi LEBIH baik daripada wanita berhijab..percayalah masanya akan tiba kerana bukankah hati kita Allah yang jaga..in sya Allah..amin.

Berfesyen tidak salah..asal jangan menjadi hamba kemodenan dan kecanggihan..kita ada hak untuk memilih maka pilihlah apa yang sewajarnya..bukan wajar mengikut perspektif kita sahaja tapi ikutlah portfolio yang telah agama kita sarankan..*bab ini pun PC sedang perbaiki diri bukan mudah ya..kerana lumrahnya PC juga tidak terkecuali daripada menyukai yang cantik..astarghfirullahalazim..nafsu..nafsu..tempah bara api awak ni PC*..

Syarat hijab tidak semestinya dengan kain tudung..namun sewajarnya..selayaknya dan apa yang paling bersesuaian adalah dengan menggunakan kain..lebih selesa..lebih cantik dan lebih sopan lagi santun..cukuplah tudung saji itu untuk menutup aurat makanan daripada dihinggapi si lalat..
tudung saji
*terima kasih ukhuwah..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Setuju. Biarlah apabila berhijab, perilaku dan tutur kata seiring dengan penampilan kita.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebolehnya begitulah Farrah...biar seiring...hehe.. :)

      Padam
  2. syaratnya menutup aurat dan patuhi syariat seperti labuh, longgar dan sebagainya. so pakai apa pun x kisah asal patuhi apa yg dh dtetapkan

    BalasPadam
  3. Hijab ni tuntutan... mudah2an dgn berhijab, tingkahlaku dan hati pun dihijabkanNya dari terdorong kpd perkara2 mungkar selamanya... aamiin.

    BalasPadam
  4. Setuju PC.. Bukan kata LZ ni perfect dlm berhijab tp sekurang2nya mereka yg berhijab perlu jaga tingkahlaku.. Niat berhijab kena betul..

    BalasPadam
  5. tutup apa yang perlu ditutup , mungkin masih ramai yang tak faham pasal ni :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama