Hendak Lari??..Bukan Di Akhirat

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم
Assalammualaikum..

HENDAK LARI??..BUKAN DI AKHIRT || Di dunia ya..segala anggota boleh bergerak lancar..alhamdulillah..bergerak ke sana ke mari..ke sana ke sini..itu di dunia...tapi tidak di akhirat..mulut dan lidah bakal TIDAK bersuara..*PC yang sedang menaip ini pun owh terus berdiri bulu roma*..anggota lain yang selama ini membisu bakal melontar kata..bakal lancar berbicara..subhanAllah..itu pun rasanya PC sudah tidak tertanggung beratnya balasan pada setiap kejahilan..pada setiap kelalaian..Allahu..jangan cuba berani-berani untuk menidakkan apa yang telah ditetapkan DIA..

A005
Dan (sebaliknya) orang-orang yang berusaha menentang dan membatalkan ayat-ayat keterangan Kami sambil menyangka dapat melepaskan diri (dari hukuman Kami), - mereka itu akan beroleh azab dari jenis azab seksa yang tidak terperi sakitnya.
(Surah Saba' : Ayat 5)

Tiada auta dalam setiap hukum yang telah Allah tetapkan..ada rasa ragu?..berasa was-was?..mintalah pencerahan daripada pihak yang sewajarnya..bukankan menimba ilmu itu tiada sempadannya..asalkan ilmu yang bermanfaat untuk diri dan orang lain juga..hukum tidak boleh direka mengikut keperluan diri..niat tidak pernah menghalalkan cara..tapi cara yang baik disertai dengan niat yang lurus pasti membuahkan hasil yang memuaskan..amin..

*terima kasih ukhuwah..



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. salam , moga moga kita diberi petunjuk dalam segala hal yang kita lakukan

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama