Bakal Menjadi Debu Berterbangan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم
Assalammualaikum..


BAKAL MENJADI DEBU BERTERBANGAN || Indah..gagah..besar..mewah..kecil..lemah..sederhana..cantik..biasa-biasa..luas..sempit...SEMUANYA akan berterbangan di bawa angin..hancur..lebur..musnah..apa yang selama ini kita cari dan usahaka...apa yang kita sayang dan banggakan..tidak ada satu pun yang terkecuali..sebaliknya kita akan terbahagi kepada tiga puak..

Petikkan maksud  daripada Surah Al Waaqiah 

Dan gunung-ganang dihancur leburkan dengan selebur-leburnya,(Ayat 5)

Lalu menjadilah ia debu yang bertebaran(Ayat 6)

Sesudah itu terbahagi menjadi TIGA PUAK..puak kanan yang pastinya mengecapi nikmat...alhamdulillah. .amin..puak kiri pula menikmati azab..nauzubillahiminzaliq. .dan puak ketiga yang terlebih dulu nikmati nikmat syurga kerana berbuat baik di dunia terlebih dahulu..perlu kita usahakan..

Iaitu puak pihak kanan; alangkah bahagianya keadaan puak pihak kanan itu?(Ayat 8)

Dan puak pihak kiri; - alangkah seksanya keadaan puak pihak kiri itu?(Ayat 9)

Dan (puak yang ketiga pula ialah) orang-orang yang telah mendahului (dalam mengerjakan kebaikan di dunia), - yang akan mendahului (mencapai balasan yang sebaik-baiknya di akhirat kelak);(Ayat 10)
...yang bernyawa pasti mati...takut?..pasti..memikirkan nasib diri di sana kelak..moga kasih sayang Allah sentiasa mengiringi.

😂terima kasih  ukhuwah.  

Debu

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama