Ww || Setelah 11 Tahun

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum..

WW || SETELAH 11 TAHUN 》Al Fatihah...
Setelah 11 tahun

Ketika umur PC 9 tahun

PC : Pokok apa tu nyanyei (nenek dalam bahasa jawa...yes iallss javanis..kihkihkih)
Nyanyei : Pokok bunga kenanga la..
PC : Kenapa tanam depan pintu rumah baba mama..*kepoci sangat..*
Nyanyei : Nanti bila nyanyei dah tak ada bila bukak pintu je..nampak pokok bunga kenanga ni cepat-cepat hadiahkan pelita.. (Al Fatihah maksudnya)
PC : Ok...*sambil kebil kebil tengok nyanyei cangkul tanah*

2005 Allah ambil nyanyei...11 tahun berlalu...ya bila balik kampung...setiap kali buka pintu...keluar rumah...pokok ini yang pertama akan dipandang...setiap kata-katanya segar kembali...kenangan bukan sahaja diingati malah dinikmati harumnya..

Baba : ini ubat rindu baba pada mak baba..
PC  : *beban rindu dapat dilihat dari mata baba*..

😢terima kasih ukhuwah...



Previous
Next Post »

9 comments

Write comments
April 27, 2016 at 2:08 PM delete

Memang ada kenangan pada setiap nenek kan PC..
Arwah nenek akak suka masak..
Jadi bila masak lemang atau dodol mesti teringatnya..
Sebab cukup sedap..
Al Fatihah buat kedua kita..

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
April 27, 2016 at 2:14 PM delete

sedihnya kak..

Al fatihah buat nenek..

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
April 27, 2016 at 2:28 PM delete

al-fatihah...
kata2 abah PC tu buat aida sedih skit.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 27, 2016 at 3:23 PM delete

betul kak...ingat dan rindu...bila rindu kenangan itu jadi ubatnya..Al Fatihah untuk mereka..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 27, 2016 at 3:24 PM delete

mula-mula tak rasa apa-apa pun..bila akak dah tua-tua ni...rasa kehilangan tu semakin mendalam.. :(

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 27, 2016 at 3:25 PM delete

bila dengar baba cakap gitu PC matikan diri sebabnya nanti baba lagi sedih kalau PC cakap... :)

Reply
avatar
nadiah izzaty
AUTHOR
April 27, 2016 at 7:49 PM delete

Ya Allah , hidup cantik pokok tue mungkin boleh terubat rindu kat Nenek PC . Al-fatihah .

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
April 27, 2016 at 10:28 PM delete

al-fatihah
saya suka bau bunga kenanga.dulu ade pokok dirumah mak, tp skrg dh xda dah.. betul betul jalan nk msk laman rumah..

Reply
avatar
April 29, 2016 at 6:32 AM delete

Rindu arwah tok tokki yana jugak, Al Fatihah

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon