Paksa

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum..

PAKSA || Sebut dan dengar perkataan "PAKSA" itu pun dah cukup menjengkelkan..belum lagi diperlakukan...terpaksa..dipaks..memaksa..keadaan yang membolehkan orang atau diri sendiri rasa menyampah..lagi lagi bila pada perkara yang kita paling tidak suka..

paksa
Google Image 

Tidak suka tidak bermakna tidak boleh bertubah dan bertukar menjadi sebaliknya.."jangan tak suka sangat..jangan benci sangat takut nanti terlajak suka.."..itulah yang sering kali peringatan halus daripada orang-orang yang lebih dewasa..daripada mak-mak kita..atok-atok kita...*eleh senyum-senyum kuih siput tu kenapa..bukan khusus melibatkan perasaan cintan cintun sahaja ya..adoi..pendek kata pada perkara-perkara yang sewajarnyalah..*

Wajar kita paksa diri untuk lakukan perkara baik..patut kita paksa diri agar tidak terlalu emosi dan mesti kita paksa diri untuk memenuhi tuntutan agama yang berhukum..rasa terpaksa??..ya mungkin pada awalnya hati memberontak..tapi percayalah lama-kelamaan ianya bakal berubah..setiap perkara baik yang kita paksa dan usahakan mesti Allah sertakan dengan bantuan..

Penyumbang bantuan terbesar adalah bermula pada diri kita sendiri..kita buka langkah pertama."bantulah dan sayanglah diri sendiri terlebih dahulu"..kemudian sebarkan kepada orang sekeliling..in sha Allah kemudian tiada rasa terpaksa untuk lakukan kebaikkan..
Tag : Santai
4 Komen untuk "Paksa"

Memang betul. Jgn tak suka sgt. Pasti itu la yg akan suka. Apa2 pun bbalik pada hati kt sendiri sbg manusia.

salam kak , betul sometimes kita kena paksa diri kita ni

ya, betul tu kak. kadang perlu paksa diri untuk berubah.

dipaksa.
terkenang kan anak2 aida kat umah.
solat. buat baik. fikir baik. belajar.
as at now semua kena suruh. bila diorang x endah, aida paksa.
in shaa Allah...
paksa sesuatu yg baik. lama2 nanti moga diorang jatuh cinta.

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top