Jaga Aib Pun Amal Jariah Juga

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum..

JAGA AIB PUN AMAL JARIAH JUGA || Anggap aib orang macam aib sendiri..sama-sama saling jaga aib satu sama lain..percayalah Allah akan jaga aib kita  dunia hingga akhirat..

Kalau kita harapkan orang maafkan salah dan silap kita...kita mulakan terlebih dahulu memaafkan orang lain...in sha Allah hadiahnya terasa tenang yang bukan direka-reka..amin..

Tidak usah asyik menyumbang pandangan biarpun mungkin sekilas pandang perkara itu sahih...kerana adakala pandangan kita acapkali tersasar jauh...jangan terpedaya...hati-hati ya..

Selamat malam indah..moga esok rezeki melihat sang mentari menanti...amin...
●•°terima kasih ukhuwah 😊. .

Jaga aib
Google image 

Previous
Next Post »

20 comments

Write comments
Nieyl
AUTHOR
April 26, 2016 at 8:47 AM delete

Selamat Pagi ♥
InsyaÁllah..sama² kita amalkan nya..

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
April 26, 2016 at 9:09 AM delete

Setuju yg ni..
Moga lea dijauhkan bercakap aib org dan ALLAH tutup aib lea.. Amin..

Reply
avatar
Umie Yana
AUTHOR
April 26, 2016 at 9:21 AM delete

InshaaAllah, semoga Allah menjaga aib kita semua.. Aamiin

Reply
avatar
April 26, 2016 at 9:30 AM delete

Assalammualaikum... PC,

memang benar .. jaga aib orang nie pun amal jariah gak. Insaallah barang sesiapa yang menutup ke aiban hamba lain, di padang mahsyar nanti Allah SWT tutup aib kita pula..
(HR. Al-Bukhary no. 2442 dan Muslim no. 2580 dari hadits Ibnu Umar radhiyallahu anhuma, serta Muslim no. 2699 dari hadits Abu Hurairah radhiyallahu anhu)
mselim3

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2016 at 10:21 AM delete

Selamat pagi juga...hye..
Amin 😊

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2016 at 10:21 AM delete

Amin...kak PC pun harap begitu untuk diri kak PC juga Lea..😄

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2016 at 10:22 AM delete

Amin...amin...amin umie... 😆

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2016 at 10:23 AM delete

Waalaikummusalam MSelim...harapnya begitulah...tapi PC takut juga dalam asyik bercakap takut ada terbukanya aib orang...

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
April 26, 2016 at 10:37 AM delete

SALING KITA BERMAAFAN...

Reply
avatar
blasahje
AUTHOR
April 26, 2016 at 11:21 AM delete

macam kes saya, basikal anak dicuri orang tu... nak marah pon takde rasa, just harap dipulangkan je balik... memadai lah.. tak tunjuk muka pon takpe... tu pon kalau masih ada rezeki.. kalau tak, redha je lah...

Reply
avatar
April 26, 2016 at 11:25 AM delete

Artikelnya bagus mbak, terima kasih telah mangingatkan mbak, insya allah mbak :)

Reply
avatar
Siqah Hussin
AUTHOR
April 26, 2016 at 1:53 PM delete

Betul kak. Kena sama-sama menjaga aib kita dan aib orang. Tak perlu nak menayangkan pada orang yang tidak baik kan.. Tq kak PC untuk entri ni, seperti selalu :)

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
April 26, 2016 at 2:18 PM delete

Luasnya peluang manusia beramal jariah... Allah Maha Pemurah dan Maha Mengasihani... Allahuakbar.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2016 at 7:55 PM delete

In sya Allah...amin kak PI :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2016 at 7:58 PM delete

Moga Allah lembutkan hati sesiapa yang mengambilnya...supaya pulangkan kembali basikal opal...kalau tidak pun jumpa dan minta maaf...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2016 at 7:59 PM delete

SubhanAllah...alhamdulillah terima kasih Iman...biasa je Iman...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2016 at 8:02 PM delete

Terima kasih siqah...kalau kita ada rasa malu begitu juga orang lain ada rasa malu juga...jadi sama2 jaga maruah satu sama lain...hati sama2 gembira....

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
April 26, 2016 at 8:04 PM delete

Betul Bro KK...cuma kadang kita termasuk PC pandang sepi peluang beramal jariah yang Allah beri...subhanAllah..

Reply
avatar
April 27, 2016 at 1:37 PM delete

InsyaAllah moga terjaga semuanya

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon