Jaga Aib Pun Amal Jariah Juga

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum..

JAGA AIB PUN AMAL JARIAH JUGA || Anggap aib orang macam aib sendiri..sama-sama saling jaga aib satu sama lain..percayalah Allah akan jaga aib kita  dunia hingga akhirat..

Kalau kita harapkan orang maafkan salah dan silap kita...kita mulakan terlebih dahulu memaafkan orang lain...in sha Allah hadiahnya terasa tenang yang bukan direka-reka..amin..

Tidak usah asyik menyumbang pandangan biarpun mungkin sekilas pandang perkara itu sahih...kerana adakala pandangan kita acapkali tersasar jauh...jangan terpedaya...hati-hati ya..

Selamat malam indah..moga esok rezeki melihat sang mentari menanti...amin...
●•°terima kasih ukhuwah 😊. .

Jaga aib
Google image 

Tag : Santai
20 Komen untuk "Jaga Aib Pun Amal Jariah Juga"

Selamat Pagi ♥
InsyaÁllah..sama² kita amalkan nya..

Setuju yg ni..
Moga lea dijauhkan bercakap aib org dan ALLAH tutup aib lea.. Amin..

InshaaAllah, semoga Allah menjaga aib kita semua.. Aamiin

Assalammualaikum... PC,

memang benar .. jaga aib orang nie pun amal jariah gak. Insaallah barang sesiapa yang menutup ke aiban hamba lain, di padang mahsyar nanti Allah SWT tutup aib kita pula..
(HR. Al-Bukhary no. 2442 dan Muslim no. 2580 dari hadits Ibnu Umar radhiyallahu anhuma, serta Muslim no. 2699 dari hadits Abu Hurairah radhiyallahu anhu)
mselim3

Selamat pagi juga...hye..
Amin 😊

Amin...kak PC pun harap begitu untuk diri kak PC juga Lea..😄

Waalaikummusalam MSelim...harapnya begitulah...tapi PC takut juga dalam asyik bercakap takut ada terbukanya aib orang...

macam kes saya, basikal anak dicuri orang tu... nak marah pon takde rasa, just harap dipulangkan je balik... memadai lah.. tak tunjuk muka pon takpe... tu pon kalau masih ada rezeki.. kalau tak, redha je lah...

Artikelnya bagus mbak, terima kasih telah mangingatkan mbak, insya allah mbak :)

Betul kak. Kena sama-sama menjaga aib kita dan aib orang. Tak perlu nak menayangkan pada orang yang tidak baik kan.. Tq kak PC untuk entri ni, seperti selalu :)

Luasnya peluang manusia beramal jariah... Allah Maha Pemurah dan Maha Mengasihani... Allahuakbar.

Moga Allah lembutkan hati sesiapa yang mengambilnya...supaya pulangkan kembali basikal opal...kalau tidak pun jumpa dan minta maaf...

SubhanAllah...alhamdulillah terima kasih Iman...biasa je Iman...

Terima kasih siqah...kalau kita ada rasa malu begitu juga orang lain ada rasa malu juga...jadi sama2 jaga maruah satu sama lain...hati sama2 gembira....

Betul Bro KK...cuma kadang kita termasuk PC pandang sepi peluang beramal jariah yang Allah beri...subhanAllah..

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top