Ambil Hati???

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum..


AMBIL HATI??? || Sesetengah daripada kita slumber...kata nista cacian lagi kutukan tidak menjadi kudis padanya..katalah apa sahaja dia hadap sebaiknya kerana sudah disediakan satu tong sampah besar pada sudut hatinya agar anasir negatif yang datang segera dihumban tanpa tapisan ...Allahu..cekal dan tabahnya hati dia...tiada istilah ambil hati pada dirinya..wah...syabas...tapi awas..insan sebegini bila sampai pada titik maksimim kesabarannya boleh buat dunia musuhnya gelita seketika...

ambil hati

Baik-baik terang benderang boleh sekelip mata bertukar kelabu bila kita asyik mudah ambil hati dengan apa yang orang sekelling perkatakan...percayalah bila orang tahu begitu sikap kita mereka lebih gemar menyusun strategi untuk mengenakan kita lebih kerap dengan lebih banyak cara...ada baiknya cuba bersahaja..biarpun adakala seolah ada satu kilang pop corn yang besar dalam hati sedang rancak meletop-letop...

Kalau dah tahu mak mertua suka makan pop corn apa salahnya belikan sebungkus dua...sah-sahlah mak tua ada alahan belacan..resdung katanya..tak usahlah dibelikan belacan...sayang mak mertua mesti tahu apa kegemarannya...sesekali belikanlah dia beg tangan gucci..tak mampu yang original belikan yang tiruan...tak apa dah lama jadi anak menantu boleh je jujur cakap molek-molek..bukan pulak maksud PC belum jadi menantu boleh bohong bakal mertua...dosa tetap dosa..

"mak ni bag gucci kita belikan..tapi tiruan...rahsia ya mak jangan beritahu orang kampung..jangan masuk facebook mak nanti jadi viral menantu hantu belikan mertua bag tangan gucci tiruan"..janganlah jujur di hari pernikahan takut tak sempat jadi menantu dik...kempunan malam pertama...apa sengih-sengih..malam pertama bergelar menantu nak panggil mertua tu mak..kan sebelum ni panggil mak cik...huhuhu...

Hati yang baik mudah menerima baik buruk orang lain..senang terima lebih dan kurangnya orang lain juga...jangan mudah-mudah nak rejact orang kerana diri kita pun belum tentu Allah terima kelak...

*terima kasi ukhuwah*

Tag : Santai
4 Komen untuk "Ambil Hati???"

sesekali, apa salahnya ambil hati orang yang disayangi. seronok kalau dia gembira dengan apa yang kita lakukan :)

Bila kita mendidik hati kita utk sentiasa memandang kebaikan, in shaa Allah, seluruh dunia kita akan menjadi yg baik-baik, mudah2an...

macam bak siraman rohani, hati saya tersentuh :)

Kalau kita mahu orang lain menjaga hati kita, kita juga harus menjaga hati orang lain sebaik mungkin.

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top