WEDNESDAY WORDLESS || ZAMAN BERZAMAN

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

WEDNESDAY WORDLESS | | ZAMAN BERZAMAN - Songket Sarawak satu ketika menjadi kegilaan..percayalah songket tidak pernah dilupakan...batik..daripada mana pun asalnya..tetap dipakai..turun temurun..baik untuk basahan atau sebaliknya..

Songket Batik

Apa yang baik kita kekalkan agar dikenali generasi mendatang..


Previous
Next Post »

11 comments

Write comments
March 9, 2016 at 6:00 PM delete

salam , cantik songket yang atas tu :D

Reply
avatar
Anis Khalilah
AUTHOR
March 9, 2016 at 7:23 PM delete

Sekarang songket dah jadi kegilaan balik. Huhu ^^

Reply
avatar
Anis Khalilah
AUTHOR
March 9, 2016 at 7:23 PM delete This comment has been removed by the author.
avatar
anajingga
AUTHOR
March 9, 2016 at 7:38 PM delete

setuju, kak ana pun suka dengan tenunan songket asli, cukup dapat satu persalinan untuk disimpan buat kenang-kenangan kan .

Reply
avatar
namy yul
AUTHOR
March 9, 2016 at 8:31 PM delete

songket memang cantik, bila dipakai nampk class. Tapi harganya mahal sgt ,

Reply
avatar
Siqah Hussin
AUTHOR
March 9, 2016 at 10:10 PM delete

Lawanya songket.. Suka songket sebab nampak cantik kalau pakai. Tapi tue lah, harga biasanya mahal. Huhu.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 9, 2016 at 11:21 PM delete

Terima kasih Yana...sekejap dulu hotkan songket ni...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 9, 2016 at 11:23 PM delete

Betul..yang lama lama dah di keluarkan dan menjadi perhatian semula...alhamdulillah :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 9, 2016 at 11:25 PM delete

Kan kak...tapi tulah songket tenun beratus harganyakan kak...cantik memang sangat cantik..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 9, 2016 at 11:26 PM delete

Lagi yang tenun tangan...ermmmm lagi mahalkan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 9, 2016 at 11:28 PM delete

Penjagaannya pun agak susah...harga tu memang tak nafi...boleh tahan...

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon