Mula Berkira-kira

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

MULA BERKIRA-KIRA || Bukan berkira ya..berkira tu adik beradiknya kedekut..kalau berkira-kira ni maksudnya macam merancanglah..beberapa buah negeri sudah mula bercuti hari ini*Johor,Kedah,Terengganu.Kelantan*..kalau tidak silap PC cuti penggal pertama tahun 2016...dan negeri selainnya esok baru mula bercuti..SELAMAT BERCUTI anak-anak..adik-adik...

Mungkin kesempatan ini ibu bapa manfaatkan untuk tunaikan janji maklumlah kan keputusan peperiksaan SPM dan STPM sudah diumumkan..ada sesetengah ibu bapa sedari awal lagi sudah berjanji kepada anak anak mereka untuk lakukan dan memberi sesuatu yang istimewa sebagai dorongan dan motivasi capai kejayaan...nah...sekarang masa tunai janji...apa pun niat menuntut ilmu itu kerana Allah..hadiah atau ganjaran sekadar sampingan.. ^^

Hidup tidak selalunya melalui lorong yang mudah..sesekali pasti diuji...pastinya pengalaman itu banyak mengajar kita walau tidak sepenuhnya namun sebahagian kecil erti kehidupan...berkir-kiralah sebelum bertindak agar kita sentiasa bersedia membuat awasan..untuk kita..juga untuk untuk insan-insan yang kita sayangi..

 happy holiday


Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Lady Shah
AUTHOR
March 11, 2016 at 2:24 PM delete

Bila cuti sekolah mcm ni lah semua tmpat rekreasi penuh.. seronok jg sbb budak2 ssekolah lah yg mmeriahkan satu tempat tu sbenarnya.

Reply
avatar
JunAina
AUTHOR
March 11, 2016 at 3:49 PM delete

Esok nak balik kampung tapi kampung suami jelah yang penting dapat habiskan masa bersama keluarga, nak bercuti kena tunggu sehingga anak2 habis PT3 dan UPSR.

Reply
avatar
March 11, 2016 at 4:09 PM delete

cuti sekolah lagi, anak2 mesti nak ajak berjimba ni

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
March 11, 2016 at 4:10 PM delete

berkira kira dengan perancangan supaya memudahkan betul tak PC :) selamat bercuti buat semua anak-anak :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 11, 2016 at 4:16 PM delete

Seronok tengok budak budak...merdeka dia orang waktu cuti sekolah..hihi..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 11, 2016 at 4:17 PM delete

Betul kak...begitulah lazimnya ibu bapa yang ada anak anak bersekolah terutama yang bakal ambil peperiksaan utama..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 11, 2016 at 4:18 PM delete

Hihi...ni lagi demam Boboboi...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 11, 2016 at 4:19 PM delete

Betul kak...PC seronok tengok mak ayah layan kerenah anak anak...hihi...

Reply
avatar
Maria Firdz
AUTHOR
March 11, 2016 at 9:47 PM delete

Kami cuti kat rumah je.. Pusing2 dalam rumah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 12, 2016 at 9:51 PM delete

Ok je cikgu...yang penting boleh luang masa sefamily...

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon