Kebaikkan Itu Tiada Yang Sia-sia

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

KEBAIKKAN ITU TIADA YANG SIA-SIA || Pernah tak terdetik dalam hati kenapa sudah buat baik tapi seolah mendapat sesuatu yang tidak setimpal..tidak seperti apa yang diharapkan..apa yang diimpikan..pernah tak terfikir  di minda untuk berhenti melakukan sesuatu yang baik gara-gara rasa berputus asa..pernah??..ada tak rasa lelah buat baik kerana akhirnya kita juga dipandang buruk..dilihat bersalah dan dianggap tin yang buruk lagi berkarat birat...ok...kalau tidak ada rasa-rasa itu alhamdulillah..memang terbaiklah..tapi kalau adalah rasa begitu..

Surah Al A'raaf Ayat ke-8
Dan timbangan amal pada hari itu adalah benar; maka sesiapa yang berat timbangan amalnya (yang baik), maka mereka itulah orang-orang yang berjaya.

( Surah Al A'raaf : Ayat ke-8 )

Tidak semua orang suka bila melihat orang lain menjadi baik..atau lebih baik..jadi jangan lelah pada kebaikkan..sebab ramai dan banyak sebenarnya syaitonnirrajim berwajah manusia..comel je..manis je..walhal dah siap sedia hendak jadi gunting dalam lipatan..api dalam sekam..jadi hati-hatilah..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. setiap yang terjadi ada hikmahnya kan ? Allah sayangkan kita, Insya Allah :)

    BalasPadam
  2. ironinya begitulah.. kalau mengharapkan balasan terus daripada setiap kebaikan, cepat pudarlah istiqamah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pudar istiqhomah itu yang kita perlu elakkan :)

      Padam
  3. PERBAIKI KEPERIBADIAN LBH SEMPURNA INSYA ALLAH...WALAU BNYK DUGAANNYA.

    BalasPadam
  4. Benar. Pengalaman hidup sudah cukup mengajar kita.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama