Halang Rasa-rasa Itu

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

HALANG RASA-RASA ITU.. || Tidak terlihat dari luaran namun boleh dirasai..tidak berlidah tapi mampu berkata-kata..bicaranya cukup halus namun boleh didengari dek telinga,,mampu ditafsir dek akal.."QALBU"(hati)...gedung 1001 rahsia rasa..jika tidak diluah..ya hanya kita dan Allah yang tahu..

Halang rasa-rasa itu..bila rasa untuk membenci itu datang..cuba ingat yang baik-baik...bila rasa suka iu membuak-buak cuba ingat yang kurang bernasib baik..bila terasa ingin marah cuba tutup dengan istighfar..bila terasa mahu menangis..kemudiankan manusia dulukan DIA YANG ESA..

Mengapa simbol hati itu adalah berbentuk LOVE..kasih sayang...kita hidup di rahim ibu..kita dicipta dengan kasih sayang Allah..Ya Rahim..Allah Maha Penyayang..jadi cuba hindari rasa rasa yang pahit dan kelat itu daripada terus mengubah fitrahnya hati kita..

halang rasa rasa itu
Google Image


Tag : Santai
11 Komen untuk "Halang Rasa-rasa Itu"

Do follow blog nie... post yg mendalam maknanya... fitrah manusia suka mengasihi jika dikasihi, mekarkanle rasa dikasihi dan mengasihi ini...

halang rasa2 negatif yg cuba merosakkan pemikiran kita..

Ya. Kita kena buang rasa benci tu tapi. . . Rasa benci tu nak hilang pun kena amik masa jugak kan pc? ^^

Bicara cinta selalu dalam maknanya :D apalagi dibicarakan dengan hati :)

#BTW Pertanyaannya diubah saja : Mengapa simbol cinta berbentuk segitiga dua sudut ? :D

Betul, bila difikirkan balik... rasa negatif ni hanya memakan diri kita je sebenarnya..

terima kasih cikgu mama..alhamdulillah PC dah juga follow blog cikgu mama.. :)

nak membenci sekelip mata..nak kikis rasa benci kadang terbawa hingga mati tidak terkikis dik :)

betul...
setiap orang ada tafsiran sendiri mengenai bentuk atau simbol hati itu AS...

boleh merosakkan...PC tidak nafi dalam diri PC pun ada juga yang negatif yang perlu diubah..

Halang rasa itu demi kebaikan bukan pada sebaliknya :(

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH..

Back To Top