Ada Tikus Yang Boleh Dimakan..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

ADA TIKUS YANG BOLEH DIMAKAN || Subhanallah..dah kenapa dengan PC berani buat kenyataan macam ini..nampak tikus mati pun lari mencecet..cecet...tu belum tikus melintas depan mata..gelap mata terus pengsan..*serious..PC takut tikus*...



timun tikus muda
Google Image

timun tikus tua(warna hitam)

Google Image

TIMUN TIKUS..mungkin PC saja yang tidak tahu dan tidak kenal dengan timun tikus ni..kalau timun biasa atau timun jepun tu kenal sangat..sebab kerap buat ulam..makan dengan sambal belacan..tapi kalau mak bidan tidak galakkan kaum wanita baik yang masih dara atau mak dara banyak sangat makan timun sejuk katanya dan menyebabkan masalah keputihan..ok..itu selingan...TIMUN TIKUS ni juga ada banyak nama..terung kemalterung gemal atau akar bukit*wah nampaknya ni senang nak menipu bila buat salah..hihihi* ..
merupakan tumbuhan menjalar dan berbunga dari kelompok keluarga yang dipanggil  Cucurbitaceae..

SubhanAllah...nikmat kurniaan Allah..bermamcam macam sumber makanan Allah beri kepada kita..manfaatkanlah sebaiknya..apa yang paling penting pilihlah yang halal dan suci untuk menjadi darah daging kita..
Previous
Next Post »

16 comments

Write comments
March 3, 2016 at 6:42 PM delete

Terkejut.. ingat tikus betul lah tadi.

Reply
avatar
ida muaniez
AUTHOR
March 3, 2016 at 6:57 PM delete

ma sya Allah, tak kira tikus hewan kakak

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 3, 2016 at 7:29 PM delete

Maaf ya...hihi..inilah yang berlaku pada PC masa balik kampung tempoh hari..bila baba bagi teka teki..ada tikus boleh makan... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 3, 2016 at 7:31 PM delete

Maafkan akak ya..konon nak buat tajuk gempak..rupanya timun tikus ya... :)

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
March 3, 2016 at 9:10 PM delete

Timun tikus ni kecil sgt n pokoknya menjalar..

Reply
avatar
the.mri
AUTHOR
March 3, 2016 at 9:24 PM delete

xpnh tgk plk timun ni

Reply
avatar
babYpose
AUTHOR
March 3, 2016 at 9:32 PM delete

First time ni tengok Pc, SubhanAllah

Reply
avatar
Nazihah@Jiha
AUTHOR
March 3, 2016 at 11:14 PM delete

fikirkan tikus mn boleh makan hihihi sy tak suka sgt mkn timun huhu

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
March 4, 2016 at 8:17 AM delete

pernah makan timun tikus ni PC, sedap manis je..lama dah tak jumpa. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 4, 2016 at 9:02 AM delete

Yeyyy betul kak PI...PC pertama kali tengok masa balik kampung tempoh hari..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 4, 2016 at 9:02 AM delete

PC pun pertama kali tengok dan tahu.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 4, 2016 at 9:03 AM delete

PC pon...hihi...baba pun ketawakan PC..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 4, 2016 at 9:04 AM delete

Ni tikus halal...hihi...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
March 4, 2016 at 9:05 AM delete

Baba PC cakap macam dah pupus kak...jarang jumpa dah..tu yang kalau tak betul2 anak zaman moden tak tahu...termasuk PC...

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
March 4, 2016 at 10:52 AM delete

aida pun penggeli tikus.
aida x pernah makan timun ni.

Reply
avatar
Siqah Hussin
AUTHOR
March 4, 2016 at 1:24 PM delete

First time nampak tikus yang boleh di makan. Hii.

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon