Ada Tikus Yang Boleh Dimakan..

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

ADA TIKUS YANG BOLEH DIMAKAN || Subhanallah..dah kenapa dengan PC berani buat kenyataan macam ini..nampak tikus mati pun lari mencecet..cecet...tu belum tikus melintas depan mata..gelap mata terus pengsan..*serious..PC takut tikus*...



timun tikus muda
Google Image

timun tikus tua(warna hitam)

Google Image

TIMUN TIKUS..mungkin PC saja yang tidak tahu dan tidak kenal dengan timun tikus ni..kalau timun biasa atau timun jepun tu kenal sangat..sebab kerap buat ulam..makan dengan sambal belacan..tapi kalau mak bidan tidak galakkan kaum wanita baik yang masih dara atau mak dara banyak sangat makan timun sejuk katanya dan menyebabkan masalah keputihan..ok..itu selingan...TIMUN TIKUS ni juga ada banyak nama..terung kemalterung gemal atau akar bukit*wah nampaknya ni senang nak menipu bila buat salah..hihihi* ..
merupakan tumbuhan menjalar dan berbunga dari kelompok keluarga yang dipanggil  Cucurbitaceae..

SubhanAllah...nikmat kurniaan Allah..bermamcam macam sumber makanan Allah beri kepada kita..manfaatkanlah sebaiknya..apa yang paling penting pilihlah yang halal dan suci untuk menjadi darah daging kita..
Tag : Info
16 Komen untuk "Ada Tikus Yang Boleh Dimakan.."

Terkejut.. ingat tikus betul lah tadi.

ma sya Allah, tak kira tikus hewan kakak

Maaf ya...hihi..inilah yang berlaku pada PC masa balik kampung tempoh hari..bila baba bagi teka teki..ada tikus boleh makan... :)

Maafkan akak ya..konon nak buat tajuk gempak..rupanya timun tikus ya... :)

Timun tikus ni kecil sgt n pokoknya menjalar..

First time ni tengok Pc, SubhanAllah

fikirkan tikus mn boleh makan hihihi sy tak suka sgt mkn timun huhu

pernah makan timun tikus ni PC, sedap manis je..lama dah tak jumpa. :)

Yeyyy betul kak PI...PC pertama kali tengok masa balik kampung tempoh hari..

PC pun pertama kali tengok dan tahu.. :)

PC pon...hihi...baba pun ketawakan PC..

Baba PC cakap macam dah pupus kak...jarang jumpa dah..tu yang kalau tak betul2 anak zaman moden tak tahu...termasuk PC...

aida pun penggeli tikus.
aida x pernah makan timun ni.

First time nampak tikus yang boleh di makan. Hii.

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top