Rumit??..Alahai

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

RUMIT??..ALAHAI || Bagaimana sikap kita..simple..mudah dan memudahkan baik urusan sendiri atau orang lain tapi bukan sambil lewa ya..lain tau maksudnya...atau terlalu cerewet..prihatin itu bagus..teliti dalam stu satu perkara itu baik..yang tidak moleknya bila semua dilakukan dalam keadaan TERLAMPAU..ini tidak comel..
image
Google Image

Bila terlalu teliti kita mungkin sukar untuk didekati..sukar untuk difahami dan mungkin juga membuat orang lain berasa rimas dengan sikap kita..yang paling menyedihkan lazimnya sikap sebegini akan buat ramai orang terluka perasaannya kerana pasti ada sahaja yang tidak kena..itu salah..sini silap..itu lebih..ini kurang..dek terlalu teliti..kebaikkan akan mendatangkan kesan negatif bila ianya dilakukan berlebihan dan tidak terkawal..bukankah sederhana itu lebih baik..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. ada org macam tu pc..bekas supervisor yumida. orgnya jenis perfectionist! kalau susun barang mesti nak betul2 tersusun, umpama lurusnya barang tu mcm pembaris. lepas tu rumah dia mesti 2 kali dibersihkn dlm seminggu. pembersih sangat2. teliti sangat2. kita pulak yg takut2..tersepahkan ke, terkotorkan ke..

    BalasPadam
  2. Wah...pening...bagus sebenarnya perfectionist ni...tapi lebih baik lakukan sendiri sebabnya takut mengundang sakit hati dan ketidakpuasan hati orang lain...bahayanya dalam senyap ada musuh...

    BalasPadam
  3. semoga diberi kekuatan untuk terus tabah PC...

    BalasPadam
  4. memang susah la kalau semua nak perfect sebab tak semuanya perfect kan? :)

    BalasPadam
  5. serumit mana pun masalah tu PC...pasti ada jalannya...
    Islam tak mengajar kita mengalah...
    Tapi iktihar dan usaha....selebihnya kita doa dan tawakal...

    BalasPadam
  6. I am perfectionist person tapi certain certain je especially dalam acara kemas mengemas :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama