Riwayat Hayat

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
RIWAYAT HAYAT || Ladybird dan kunang-kunang..rasanya kian pupus..ke atau PC saja la hai yang tiada rezeki untuk melihatnya lagi..ada tapi tidak perasan kehadirannya..seingat PC serangga comel ciptaan Allah ini mudah ditemui zaman PC kecil-kecil..sebut sahaja ladybird..pergi terjingkit-jingkit kat pokok bunga..in sha Allah ada...kunang-kunang pun mudah sangat nak tengok..kadang tu siap berlegar-legar di kawasan rumah..PC pangil ''kapal terbang kenit"...hahahaha...

Image result for wallpaper ladybird
Google Image
Ladybird
Kawan PC : yang jantan pun ladybird ea
PC : ha la..ko boleh beza ke ladybird jantan dengan betina?
Kawan PC : mana ada ladybird jantan pondan adalah..kan ladybird tu..haha
PC : kalau jantan apa pulak?..mana boleh..kalau tak ada jantan kenapa ada babynya..
Kawan PC : aku rasa yang jantan dipanggil menbird..barulah jantan..
PC : krik..krikk..ladybird,,menbird..babybird*tanya dan cakap dengan cikgu..cikgu ketawa sampai menangis..*...jawapan tergantung..




Image result for wallpaper kunang-kunang
Google Image
Kunang-kunang
Kawan PC : Ko tau asal usul kunang-kunang
PC : entah*acuh tak acuh sebab dah terkena pasal ladybird tu..sakit hati*
Kawan PC : ko kalau nampak kunang-kunag kena hormat..*bajet muka serius*
PC : nape??..serangga je kot..*dalam hati ada yang kena lempang ni*
Kawan PC : sebab kunang-kunag kerabat diraja..pangkal namanya Ku..
PC : yeke*dah termakan umpan..muka teruja*

Balik rumah cara kebetulan malam tu bekalan elektrik terputus ada pokok kelapa rumah jiran tumbang...ada pulak si kunang-kunang....baba mama tengan sembang PC suruh diam sebab hormat kerabat...*baba mama bantai ketawa sampai bercantum mata dengan batang hidung..dalam hati terkena lagi aku*

Pergi sekolah kawan tu memang dapat habuanlah...

>>Sesekali kita imbau kenangan tapi jangan sampai kenangan itu menguasai diri dan kehidupan kita...

Previous
Next Post »

1 comments:

Write comments
Nao Mei
AUTHOR
February 4, 2016 at 9:30 PM delete

Dua-dua makhluk kecil ini sentiasa.jadi mangsa cik akak waktu budak-budak.dulu..hahahaha..yang ladybird tu siap simpab dalam botol...gitu juga dengan kunang-kunang..hahaha...jadi permainan pula dah..sian..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon