Persicaria Odorata.

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

PERSICARIA ODORATA ||Apa bendalah hai..boleh kecut lidah nak menyebutnya ni lah...ini dia..taraaaa..tadaaaa.

 daun kesum
Google Image
Pokok Daun Kesum

Daun kesum yang lazimnya dijadikan bahan tambahan dalam masakkan sememangnya famous dikalangan masyarakat kita..ada yang suka tidak kurang yang tidak menggemarinya..tapi PC sangat suka..masak asam pedas masukkan daun kesum..ppeerghh..jadikan ulaman terus..kutu melintas pun tak nampak..dah kutu tu halus nak nampak macam mana..hahahahaha...tapi kalau mertua lalu dah la tak pelawa makan..buat buat tak nampak pulak..memang cari penyakit..sila tidur pakai halmet sebelum telinga kena cucuk dengan paku pontianak..
Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
February 24, 2016 at 7:29 PM delete

perghh nama scientific terus tu, haha :p

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 24, 2016 at 8:11 PM delete

Apalah kak PC ni kan..kan..kan senang sebut je daun kesum..kihkihkih...kalau balik kampung cakap macam ni...sebut nama saintifiknya mau kena piat telinga akak dik..

Reply
avatar
Farrah MF
AUTHOR
February 24, 2016 at 9:14 PM delete

Amboi, namanya! Comel bebenar! Saya kalau masak asam memang suka letak daun kesum banyak2 :)

Reply
avatar
namy yul
AUTHOR
February 24, 2016 at 9:42 PM delete

tetibe rasa macam nak makan laksa pulak tekak.. ;P

Reply
avatar
Anis Khalilah
AUTHOR
February 25, 2016 at 12:22 AM delete

Lorh. Daun kesum. Nama bukan main. Sukaaa asam pedas. Yummy!

Reply
avatar
February 25, 2016 at 8:01 AM delete

salam , ingatke apa lah berbelit belit lidah nak nyebutnya

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon