Persicaria Odorata.

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

PERSICARIA ODORATA ||Apa bendalah hai..boleh kecut lidah nak menyebutnya ni lah...ini dia..taraaaa..tadaaaa.

 daun kesum
Google Image
Pokok Daun Kesum

Daun kesum yang lazimnya dijadikan bahan tambahan dalam masakkan sememangnya famous dikalangan masyarakat kita..ada yang suka tidak kurang yang tidak menggemarinya..tapi PC sangat suka..masak asam pedas masukkan daun kesum..ppeerghh..jadikan ulaman terus..kutu melintas pun tak nampak..dah kutu tu halus nak nampak macam mana..hahahahaha...tapi kalau mertua lalu dah la tak pelawa makan..buat buat tak nampak pulak..memang cari penyakit..sila tidur pakai halmet sebelum telinga kena cucuk dengan paku pontianak..
Tag : Info
6 Komen untuk "Persicaria Odorata."

perghh nama scientific terus tu, haha :p

Apalah kak PC ni kan..kan..kan senang sebut je daun kesum..kihkihkih...kalau balik kampung cakap macam ni...sebut nama saintifiknya mau kena piat telinga akak dik..

Amboi, namanya! Comel bebenar! Saya kalau masak asam memang suka letak daun kesum banyak2 :)

tetibe rasa macam nak makan laksa pulak tekak.. ;P

Lorh. Daun kesum. Nama bukan main. Sukaaa asam pedas. Yummy!

salam , ingatke apa lah berbelit belit lidah nak nyebutnya

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top