Cakap Memang Senang

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

CAKAP MEMANG SENANG ||Hendakkan ketenangan..silalah sabar dan redha..CAKAP MEMANG SENANG!!..eh..tengok gaya PC macam marah je...macam geram je..macam hangin je...eh..tidaklah..sememangnya sabar itu perlu..redha itu mesti..biar pun kadangkala kesabaran dan rasa redha itu seakan menipis saban hari...subhanAllah..astarghfirullahalazim....Allahu..Allahu..Allahu..berdu'alah hari hari moga Allah pelihara rasa sabar dan redha pada diri kita agar tidak terpadam dek pancroba dunia..

Image result for sabar
Google Quotes
Tebalkan kesabaran dengan istighfar..tinggikan rsa redha dengan lebih mendekati PENCIPTA..pandang setiap nikmat yang kita kecapi..sedari tidak tahu apa apa..hinggalah seusianya kini..in sha Allah itu akan membuatkan kita sentiasa sedar diri..amin :)
Previous
Next Post »

15 comments

Write comments
February 15, 2016 at 1:01 PM delete

Benar PC ckp memang senang..
Nak praktik tu yg susah..

Reply
avatar
Zizie Zack
AUTHOR
February 15, 2016 at 2:11 PM delete

betul.. macam harini, zizie redha je rm10 melayang.. xrasa ralat.. hehe

Reply
avatar
aryan azra
AUTHOR
February 15, 2016 at 3:19 PM delete

cakap memang senangkan, tapi cubalah sehabis baik untuk sabar & redha

Reply
avatar
February 15, 2016 at 3:41 PM delete

Cakap memang sedang sebab Allah bagi lidah tu lembut tak bertulang PC
Kalau ada tulang beratlah sikit. Tapi itulah dek kerana lembutnya tulang ada yg mudah benar memutar-belit - hati-hati jgn sampai terbelit. Membelit hati org lagilah mudah tercalar lama susah sembuhnya..:)

Reply
avatar
Yumida Huda
AUTHOR
February 15, 2016 at 6:20 PM delete

redha itu sukar digapai walaupun ayat itu sering diungkapkan utk bagi motivasi kat seseorg. redha dan ikhlas akan ketentuan allah, mungkin ianya sukar, tapi kita usahakan..moga2 hati kita beroleh ketenangan.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 15, 2016 at 6:28 PM delete

Kan...itu yang lebih baik diam dan bercakap ketika perlu tapi tidak menyakitkan sesiapa...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 15, 2016 at 6:28 PM delete

Alhamdulillah...la kenapa zie melayang 10 ringgit..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 15, 2016 at 6:30 PM delete

Betul..mudah sangat dok bercakap...macam kunyah kacang...tapi bab nak laksana tu..hai...belum tentu terlaksana...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 15, 2016 at 6:32 PM delete

Betul kak...tu yang kadang syok je cakap...ikut sedap kita sampai lupa tak sedap pada telinga yang mendengar...pada hati yang merasa....

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
February 15, 2016 at 6:33 PM delete

Tepat yumi...tepat sangat...mudah ungkap sabar...sebut redha..percayalah sukar sebenarnya nak laksanakan...

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
February 16, 2016 at 9:09 AM delete

Kita kita selalu bercakap soal sabar....inyaAllah ia satu doa untuk kita juga.......

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon