Bahagia Itu....

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

Image
Google Quote 


BAHAGIA ITU... || Ada difinisi yang berbeza-beza..lain orang lain pandangannya ibarat lain padang lainlah juga belalangnya..

Berpakaian lusuh..berselipar bocor ditumitnya..tapi hari hari ketawa itu juga bahagia bagi dia...

Pakaian berjenama mewah..kereta buatan luar negara..makan di hotel yang bintangnya tidak kurang daripada lima..ya itu cukup bahagiakan dia..

Sekadar sesenduk nasi telur dadar bujang  bahagi lima..air masak suam beraroma asap dapur kayu..sendawa 3..4 kali...itu juga kebahagiaan..

Rumah umpama gedung tekstil...lengkap serba serbinya..itu juga bahagia bukan...

Berkeinginan namun tidak punya dan bukan ada ada...syukuri nikmat yang dikurnia...gembira melihat mereka miliki perkara dan benda yang serupa..itu juga membahagiakan...

Berasa bahagia tidak bermakna kita mempunyainya...terkadang dengan melihat orang lain bahagia kita turut sama rasai bahagianya..hormati privesi orang lain kerana setiap kita ada cara dan hak untuk memaknakan bahagia itu mengikut citarasa masing masing..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. saya sangat setuju mbak :) kadar bahagia itu di ukur dengan kadar keinginan seseorang :)

    BalasPadam
  2. Bahagia subjektif. bagi saya, kira cukup bahagia bila hati sentiasa bersyukur.

    BalasPadam
  3. bahagia terlalu subjektif kan PC hanya kita yang sedang menikmatinya sahaja tahu di mana letak kebahagiaan buat kita sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak...tuan punya diri sahaja yang tahu tahap kebahagiaan kita sendiri :)

      Padam
Terbaru Lebih lama