Terheret Juga..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

TERHERET JUGA || "Kau..kau..aku..aku".."kubur masing masing la".."tak payah nak menyebuk boleh tak".."aku tanggung dosa aku,kau dengan dosa kau".. kasar bunyinyakan..inilah lazimnya ungkapan ungkapan yang selalu kita dengar baik dalam drama atau realiti..

Alam ini bukan kita sorang sorang hidup ke hulu ke hilir..tidak..ingat kita sedang berkongsi..apa kita buat ada yang lihat..apa mereka lakukan ada yang memandang,,eh,sembunyi sembunyilah..ok..baiklah..kan Allah sentiasa memerhati..lupa?..hihi.

Terheret juga...bila?..bila buat buat tidak tahu...buat buat tidak nampak..inilah yang PC takut..percayalah..kerana kadang kita terlalu mahu menjaga hubungan sesama manusia lupa mesti pelihara juga ikatan dengan PENCIPTA..
Previous
Next Post »

9 comments

Write comments
Azwar Syuhada
AUTHOR
January 21, 2016 at 10:15 AM delete

Thanks for sharing kak perdu! ;)

Reply
avatar
Kakcik Nur
AUTHOR
January 21, 2016 at 10:22 AM delete

Sikap mementingkan diri akan membuatkan kita lupa diri dan lupa kepada keperluan sesama sendiri...

Reply
avatar
SalbiahM
AUTHOR
January 21, 2016 at 10:40 AM delete

tanggungajawab kita menegur..jangan sampai ditanya di sana nanti

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2016 at 12:23 PM delete

sama sama azwar..apa khabar azwar..hye..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2016 at 12:24 PM delete

betul kak..itu akibat bila pentingkan diri sendiri tidak bertempat..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2016 at 12:25 PM delete

tidak terjawab kita di sana kelak...

Reply
avatar
Anis Khalilah
AUTHOR
January 21, 2016 at 12:36 PM delete

Susah kalau orang jenis macam tu, memang kubur masing masing. Tapi nanti kat sana kita jugak dipersoalkan. Tu camne tu? Aishh :/

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2016 at 11:27 PM delete

Itulah masalahnya...di kuburan pun kita akan ada jirankan....yang didunia memang tak tahu...tapi yang sama sama di alam kubur tu...

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
January 24, 2016 at 2:34 PM delete

Betul pc...tak kira bagaiman..wajib juga kita menegur....

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon