Sangat Penting..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Image
Sumber Google Image 

SANGAT PENTING || Apalah yang sangat penting wahai PC..bunyi macam gempak..kalau merapu..siaplah..hihi..ini bagi pendapat PC sangat penting..

Hendak meninggalkan rumah dan harta benda yang sementara itu untuk beberapa hari
Sebolehnya simpanlah barang barang berharga di tempat yang sedikit tersembunyi..pesan pada jiran tolong tengok tengokkan rumah sepeninggalan kita..kalau ada haiwan ternakkan minta tolong beri makan..*pastikan makanan sedia ada*..kepala gas juga dicabut daripada tong gas selain segala suis dimatikan..

Solat
Jamakkan solat seandainya memenuhi syarat yang ditetapkan..

Periksa kualiti kenderaan*kenderaan sendiri*
Lebih lebih lagi untuk perjalanan yang agak jauh..pastikan cukai jalan tidak expired date ya..

Kewangan/Kos
Jangan bawa wang tunai terlalu banyak untuk awasan keselamatan..disamping pastikan kewangan mencukupi untuk sebarang kos yang perlu ditanggung sepanjang perjalanan..

Tawakkal
Usaha sudah...doa pun sudah...lebihnya tawakkal pada Allah...

Ada lagi...sila kongsi ya sebagai panduan kita bersama..



Previous
Next Post »

11 comments

Write comments
paridah
AUTHOR
January 14, 2016 at 11:38 AM delete

ASSALAM...BEGITULAH SEBAIKNYA BERPESAN-PESAN DULU SEBELUM BERPERGIAN KEMANA-MANA.

Reply
avatar
January 14, 2016 at 12:39 PM delete

Yg ada penyakit dan kena makan ubat jgn lupa bawa ubat (en hubby kakaklah tu)
Pokok bunga minta tolong jiran siramkan (kakaklah ni PC hihi...)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 14, 2016 at 4:58 PM delete

Waalaikummussalam kak...sebagai langkah berjaga jaga kan...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 14, 2016 at 4:59 PM delete

Betul kak...betul...setuju...hihi...ubat penting...minta tolong jiran suram ya kak..takut layu dia...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 14, 2016 at 5:00 PM delete

Terima kasih cikgu MF..

Reply
avatar
January 14, 2016 at 5:48 PM delete

Tengah merancang cuti panjang ke CNY nanti? hehe

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
January 14, 2016 at 11:27 PM delete

Cik akak nak tutup pasang kepala gas tak reti..hahaha...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 15, 2016 at 8:01 AM delete

In sha Allah balik kampung je KA..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 15, 2016 at 8:02 AM delete

Hihi...tak apa...boleh minta tolong sesiapa...dulu pc pun tak reti..kihkihkih..

Reply
avatar
Sheila Adziz
AUTHOR
January 16, 2016 at 9:28 PM delete

sangat setuju pc... usaha dh at last tawalkal...

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon