Niat Itu Umpama Acuan..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

NIAT ITU UMPAMA ACUAN || Setiap perbuatan itu bargantung kepada niat..daripada awal..hinggalah tamat segala tindakkan dan urusan..berkualiti niatnya terbaiklah hasilnya..kurang baik niatnya tidak berapa cantiklah keputusannya..kita boleh sentiasa perbaiki niat..niat yang baik-baik itu boleh buat kita fikir banyak kali untuk melakukan sesuatu yang kurang manis..tidak percaya..sila cuba..in sha Allah..bissmillah..

**"Aku punya sukalah nak niat macam mana..baik ke..buruk ke..apa kau..kau..kau..kesah"**..hamboi...bukan main garang nampak..hihihi..agak-agak ada tidak insan sebegini rupa sikapnya..anggap sajalah tidak ada..bersangka baik ya..KALAU ada dan pernah alami anggap ketika detik dan saat itu dia sedang mengalami masalah peribadi yang tidak manis untuk kita ambil tahu..*mungkin masalah sembelit*..hanya Allah yang lebih mengetahui..

Awas!jangan cuba-cuba berniat yang tidak baik terutama untuk menyakiti orang lain atau sebagainya..kenapa??..sebab hujungnya diri kita sendiri yang bakal merana..bahagia itu bila kita membahagiakan..kalau kita bahagia melihat orang sengsara..ahak..itu pasti ada yang tidak kena..pasti ada yang perlu diperbetulkan..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. betul sangat PC , niat ni hanya kita dan allah swt sahaja yang tahu .

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang lain akan tahu bila kita zahirkan dengan perakapan atau tindakkan kan kak ana..

      Padam
  2. betul kak, macam surat salah alamat tak sampai la

    BalasPadam
    Balasan
    1. tepat Yana...kena semak betul-betul alamatnya..

      Padam
  3. niat baik buaruk dari dari yg baik dan buruk....

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama