Kejernihan..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Image
Google Quote

KEJERNIHAN || Biasa kita dengar hendak memaafkan mudah..walau tidak semudah mana lagi-lagi kalau buat kita menjeruk rasa...tapi untuk melupakan setelah memaafkan LEBIH susah..berdendamkah andai tidak boleh melupakan?..hanya tuan punya badan ada 1001 jawapannya..kita hormatinya...pasti ada sebabnya...

Mengeruhkan boleh berlaku sekelip mata..menjernih bukan semudah disangka..eh boleh macam tu?...sebenarnya berbalik pada HATI..jadilah agen pendamai yang baik..bukan menangguk di air yang keruh..

Previous
Next Post »

7 comments

Write comments
anajingga
AUTHOR
January 22, 2016 at 3:46 PM delete

dendam belum pernah ada dalam jiwa kak ana, memaafkan mungkin mudah cuma melupakan kadang kala ambil masa.. :(

Reply
avatar
January 22, 2016 at 4:29 PM delete

Itulah kita ni tak maksum kadang mulut kata dah maafkan tapi otak susah betul nak lupa. Itu yg dikatakan hati dan mulut tak seiring.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 22, 2016 at 7:36 PM delete

itulah la yang kita SANGAT susah nak buat dan elak..untuk melupakan... :( kadang PC pun macam tu kak...bukan dendam tapi lebih berhati hati..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 22, 2016 at 7:38 PM delete

betul..PC setuju..sebab nak jernihkan keadaan..tapi bila mulut ucap secara tidak langsung melrntur hati kan kak...in sha Allah :)

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
January 24, 2016 at 2:21 PM delete

Berdendam membuat hati kita hitam jesteru kita tidak akan tenang dalam hidup...elakkan hidup berdendam...

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon