Eh Macam-macamlah..

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

EH MACAM-MACAMLAH || Kehidupan kita ini dikelilingi macam macam ragam...dan pada kita belek telek ragam orang..jangan lupa..tanya pada diri.."eh aku ni banyak ragam ke tidak"...haaa cuba tanya..sesekali..pandang cermin..cakap dan tanya pada diri sendiri dalam hati..hihihihi..kalau tanya dengan orang lain pastikan bersedia la jiwa..raga..mental juga...jangan mengaruk bawa gergaji keliling kampung pula tak boleh terima senarai ragam kita yang orang tolong senaraikan..faham??..*nak tahu siapa paling jujur??..musuh kita..sebab tulah dia jadi musuh..kalau kawan baik banyak covernya..takut member sentap kalau lurus bila ditanya dan bercakap tentang kebenaran..tak percaya..ha cuba..tapi kalau letak kapak tumpul kat leher..apa yang kita tak tanya pun dia cakap..*yang ini jangan cuba*..

Kewarasan itu pengukur kapada daripada sekecil-kecil tindakkan..hinggalah sebesar-besar keputusan yang bakal kita lakukan..penting..kenapa..kerana adakala ia boleh menjadi penentu..kadang-kadang boleh membabitkan nasib dan masa hadapan orang sekeliling kita..jadi berhati-hatilah dengan frasa.."eh suka hati akulah"...takut-takut ada yang menangis..dan takut takut ada yang terus tadah tangan dan berdoa..yang lebih menakutkan Allah pandang dia sebagai insan teraniaya..Allahu..

Kita bukan sesiapa tanpa DIA..dia,mereka juga bukan sesiapa tanpa DIA..andai satu masa kita menjadi"seseorang"..jadilah yang sentiasa wasatiah,,qanaah dan sentiasa berusaha istiqhomah pada lorong kebaikkan..Allah suka..makhluk di alam ini juga suka..in sha Allah.
8 Komen untuk "Eh Macam-macamlah.."

Betul2..paling jujur bagitau tentang siapa diri kita ialah musuh kita. suka baca entry ni lagi2 yang ingatkan penggunaan ayat eh.suka hati akulah.ros alergik kalau orang selalu guna ayat suka hati aku ni. suka hati aku la nak buat apa bukan susah kan kau lah suka hati itu suka hati ini..suka hati macam2 lah.mmm..selalu igtkan diri gak jangan nak suka hati sangat buat apa2 ikut suka.ngee^^

insyaallah peringatan yang baik dari PC selamat berhujung minggu

InsyaAllah dari nsihat pc...can see me lokmanamirul.blogspot.com ...follower fb

hihihiihi..bersemangat ros..terbaiklah...betul..kadang kita rasa betul je...itu kita rasa..kadang rasa yang terselit rasa bangga,,riak dan sebagainya..sedangkan kita lupa menoleh kiri kanan..belum tentu orang yang ikut arahan kita itu setuju sepenuhnya dengan apa yang kita lakukan..

amin..kita lakukan yang terbaik...

alhamdulillah..dah follow blog lokman...salam ukhuwah ya..terima ksih singgah sini..

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top