Berpotensi Tinggi Untuk Tersilap

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

BERPOTENSI TINGGI UNTUK TERSILAP || Rasanya tiada yang lahir-lahir tahu semua perkara dan kenal semua benda..*kecuali dengan izin Allah..tidak mustahil kun fayakun Allah kan..kan..bukti kekuasaan Allah..*jangan pandang mudah..nampak senang tapi boleh menjadi lebih dahsyat daripada perang dunia...tidak percaya??..sila cuba di dapur mertua...kalau didapur sendiri atau dirumah mak ayah sendiri masih ada maaf bagimu itu pun setelah dengar tazkirah berapi..

Jadi luangkan sikit masa lapang cuba kenali satu persatu fungsinya dalam masakkan kita...perlu atau tidak..penting atau sebaliknya...kita mungkin boleh ajar lidah kita untuk ikut selera orang tapi belum tentu orang boleh terima selera dan citarasa kita...lagi-lagilah bila ada lidah dan tekak serta perut terlalu demanding...boleh buat kita menangis dibucu katil semalaman..jeruk pak ali sedap...tapi kalau menjeruk rasa...haaaa...kan ^~

Halia
Halia

Halia bara
Halia Bara

Lengkuas
Lengkuas

Kunyit
Kunyit 

Cekur
Cekur

Daun sup
Daun Sup

Daun ketumbar
Daun Ketumbar
6 Komen untuk "Berpotensi Tinggi Untuk Tersilap"

halia bara tu baru tahu macam tu rupa dia.. hehehe

Suami saya selalu tersilap antara daun ketumbar dengan daun sup..

Hihihi....rasanya tak boleh buat masak...boleh buat ubat je...

Seakan akan samakan...hihi...lagilah bila kat kedai tu susunnya sekata je...

betul tu, daun sup dengan ketumbar sangat seiras, berbeza dari segi baunya sahaja kan :)

sgt la benar dik.
akak ni yg dok masak tiap ari pun kekadang tersilap!

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top