Berhati Emas..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Image
Google image

BERHATI EMAS || Sebut saja emas..ha terbeliak ko..sinonim dengan kaum hawa..tapi ada juga yang kurang berminat dengan barang kemas ni..mungkin lebih tertarik pada emas putih(silver)..terpulang kerana itu hak dan pilihan serta citarasa masing-masing..kita hormati dan berlapang dada..asal tidak tayang dada..

Kalau dulu asal nampak mak mak makcik makcik nenek nenek bersakan dengan barang kemas ni...mesti dicop kaya raya...huhu..dulu harga 1 gram emas belas ringgit je dik..tidak pun puluh..tapi sekarang...1 gram dah beratus harganya..jadi kata orang barang kemas ni boleh dijadikan pelaburan...zakat jangan lupa bayar ya...tapi kalau zhulian..sila senyum simpul..boleh tidur lena...kena berpada juga...sebab perompak peragut tak pandai beza mana emas tulen dan mana zhulian...berhati-hati sentiasa ya..

Sudah menyimpan dan mengumpul banyak koleksi..percayalah insan berhati emas juga yang sentiasa dicari-cari..putih hatinya daripada hasad dengki..harum hatinya dengan kalimah zikir dan tasbih..ya mungkin manusia tidak dapat melihatnya tapikan Allah sentiasa memerhati..tak gitu...sangat berhargakan..tidak mustahil kita mampu lakukannya...

*kecik kecik PC takut bila nampak atok atok yang pakai sumbi emas kat gigi..siap ada cili terselit..nangis PC bawah ketiak mama..hurmm*
Previous
Next Post »

8 comments

Write comments
JunAina
AUTHOR
January 18, 2016 at 4:06 PM delete

Ada orang hobinya kumpul barang kemas sebab asal ada duit je beli asal ada duit je beli jalan2 tidak mewah2 tidak tapi barang kemas sampai lengan, kat leher sampai jalan menunduk, jari2 penuh cincin kalau dia keluarka kesemua barang.

Reply
avatar
January 18, 2016 at 5:20 PM delete

teringin nak beli dinar emas...tapi tak terbeli lg

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 18, 2016 at 7:41 PM delete

Hihi...PC pernah jumpa kak insan sebegini...fanatik barang kemas...macam macam design ada..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 18, 2016 at 7:42 PM delete

In sha Allah..boleh..perlahan2...

Reply
avatar
January 19, 2016 at 7:52 AM delete

salam kak, betul 1gram sekarang ratus, lambat lagi la jawabnya

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 19, 2016 at 11:14 AM delete

tulah..kena fikir banyak kali,,hihi..walaupun ia satu pelaburan yang bagus...mama akak caka dulu belas ringgit je 1 gram..

Reply
avatar
January 19, 2016 at 12:12 PM delete

Hahaha.. lucu baca statmen akhir tu

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
January 19, 2016 at 9:13 PM delete

Hahaha...tulah terlebih sangat emas...
Sampai gigi palsu pun emas juga..hahaha

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon