Tumpang Lalu..

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 

Syukuri setiap nikmat.Hari ini.
Hargai kerana esok belum pasti kita masih ada untuk mengecapinya..
SubhanAllah

"Salam dulu..salam cepat..nak lalu depan orang tua tunduk..ingat..faham tak..nak ikut punya pasal angguk jejak dagu ke dada dik.."
*ahaaa janji tetap janji patuh je..tengok kawan kawan terkinja kinja berdarah hati kita..sabar..sabar..pandang lain..takut nanti tak boleh ikut lagi nenek atau mama..*
Biasa tak dengar amaran macam ni..dah macam amaran wajib lagi lagi bila pergi majlis tahlil,tak kiralah di mana pun.

 Kita sedang menumpang.Meminjam juga.Malahan diberi pinjam.Hakikat.
Jagalah elok elok.Hargai.Sebelum ianya diambil kembali.Dan sebelum kita juga kembali ke tempat asal.
Tag : Santai
25 Komen untuk "Tumpang Lalu.."

huhu..KG selalu pesan pada anak2 mcm tu...kengkadang PESAN..kengkadang jadi AMARAN..heheh

Hidup dan kehidupan adalah pinjaman. Satu masa nanti kita wajib pulangkan kembali hidup dan kehidupan kita kepada Maha Pencipta

This comment has been removed by the author. - Hapus

Hidup dan kehidupan adalah pinjaman. Satu masa nanti kita wajib pulangkan kembali hidup dan kehidupan kita kepada Maha Pencipta

This comment has been removed by the author. - Hapus

Hihihi...pesan awal awal ya KG...in sha Allah mereka dengar kata...

Betul...setuju....untuk menuju ke alam kekal abadi...

Tapi kat sekolah zaman sekarang...susah nak jumpa anak-anak yang beradap macam ni..macam dah hilangdah sifat 'tumpang lalu ' ni

suka tengok anak-anak dara manis lalu depan pokcik tunduk hormat siap minta izin tumpang lalu... tapi tak ramai dah sekarang yang macam tu

Maaf ya...tumpang lalu jap.../ Limpas ya.../ Lalu yer.../ Boleh saya lalu...
Itulah antara ayat yang pernah saya gunakan kalau nak tumpang lalu....

Salam lalu PC...hidup ini hanyalah pinjaman sementara....oleh itu hargailah kenikmatan dan sentiasa mensyukurinya....zaman sekarang dah jarang tengok golongan muda mudi tunduk hormat kat orang tua...semua pun main limpas jer tanpa memberi hormat...

Hidup kita hanya sementara.. ..disana nanti bakal kekal abadi...

salam kak setiap pesan berhikmah! kan kak

jika parent tak tunjuk dan ajar adab yg baik...hurmm siapa lagi

bila selalu di pesan mudah jadi ingatan & di pratikkan

Dah jauh sangag la...kalau pergi majlis pun dan kurang nampak...

Hihihi....dah semakin pupuskan PB...

Betul....bukan perlu tunduk sampai cium lantai pun...buat syarat je..

Silakan silakan lalu Diana....hihi...betul..kadang tu siap lari2 lagi...kalau PC buat dulu mesti taubat kena marah dengan mama...memang takde chance la nak ikut lagi..

Waalaikummusalam yana...betul..setuju..

Keluargalah insan yang paling hampir..

Jangan jemu berpesan dan jangan bosan mendengar..

Wajib bagi cik akak nie pc...
Tak kira si mana...kat umah...kat ofis...semua cik akak buat.....

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top