Tumpang Lalu..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 

Syukuri setiap nikmat.Hari ini.
Hargai kerana esok belum pasti kita masih ada untuk mengecapinya..
SubhanAllah

"Salam dulu..salam cepat..nak lalu depan orang tua tunduk..ingat..faham tak..nak ikut punya pasal angguk jejak dagu ke dada dik.."
*ahaaa janji tetap janji patuh je..tengok kawan kawan terkinja kinja berdarah hati kita..sabar..sabar..pandang lain..takut nanti tak boleh ikut lagi nenek atau mama..*
Biasa tak dengar amaran macam ni..dah macam amaran wajib lagi lagi bila pergi majlis tahlil,tak kiralah di mana pun.

 Kita sedang menumpang.Meminjam juga.Malahan diberi pinjam.Hakikat.
Jagalah elok elok.Hargai.Sebelum ianya diambil kembali.Dan sebelum kita juga kembali ke tempat asal.
Previous
Next Post »

25 comments

Write comments
kak gojes
AUTHOR
December 5, 2015 at 4:42 PM delete

huhu..KG selalu pesan pada anak2 mcm tu...kengkadang PESAN..kengkadang jadi AMARAN..heheh

Reply
avatar
December 5, 2015 at 5:23 PM delete

Hidup dan kehidupan adalah pinjaman. Satu masa nanti kita wajib pulangkan kembali hidup dan kehidupan kita kepada Maha Pencipta

Reply
avatar
December 5, 2015 at 5:23 PM delete This comment has been removed by the author.
avatar
December 5, 2015 at 5:24 PM delete

Hidup dan kehidupan adalah pinjaman. Satu masa nanti kita wajib pulangkan kembali hidup dan kehidupan kita kepada Maha Pencipta

Reply
avatar
December 5, 2015 at 5:24 PM delete This comment has been removed by the author.
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 5, 2015 at 7:10 PM delete

Hihihi...pesan awal awal ya KG...in sha Allah mereka dengar kata...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 5, 2015 at 7:12 PM delete

Betul...setuju....untuk menuju ke alam kekal abadi...

Reply
avatar
Wa
AUTHOR
December 5, 2015 at 7:28 PM delete

Tapi kat sekolah zaman sekarang...susah nak jumpa anak-anak yang beradap macam ni..macam dah hilangdah sifat 'tumpang lalu ' ni

Reply
avatar
December 5, 2015 at 7:50 PM delete

suka tengok anak-anak dara manis lalu depan pokcik tunduk hormat siap minta izin tumpang lalu... tapi tak ramai dah sekarang yang macam tu

Reply
avatar
Fida Z Ein
AUTHOR
December 5, 2015 at 8:27 PM delete

Maaf ya...tumpang lalu jap.../ Limpas ya.../ Lalu yer.../ Boleh saya lalu...
Itulah antara ayat yang pernah saya gunakan kalau nak tumpang lalu....

Reply
avatar
Mardiah Diana
AUTHOR
December 5, 2015 at 10:04 PM delete

Salam lalu PC...hidup ini hanyalah pinjaman sementara....oleh itu hargailah kenikmatan dan sentiasa mensyukurinya....zaman sekarang dah jarang tengok golongan muda mudi tunduk hormat kat orang tua...semua pun main limpas jer tanpa memberi hormat...

Reply
avatar
Bunda_nora
AUTHOR
December 5, 2015 at 11:50 PM delete

Hidup kita hanya sementara.. ..disana nanti bakal kekal abadi...

Reply
avatar
December 6, 2015 at 9:07 AM delete

salam kak setiap pesan berhikmah! kan kak

Reply
avatar
Jari Manis
AUTHOR
December 6, 2015 at 10:18 AM delete

jika parent tak tunjuk dan ajar adab yg baik...hurmm siapa lagi

Reply
avatar
December 6, 2015 at 3:20 PM delete

bila selalu di pesan mudah jadi ingatan & di pratikkan

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 6, 2015 at 4:05 PM delete

Dah jauh sangag la...kalau pergi majlis pun dan kurang nampak...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 6, 2015 at 4:06 PM delete

Hihihi....dah semakin pupuskan PB...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 6, 2015 at 4:07 PM delete

Betul....bukan perlu tunduk sampai cium lantai pun...buat syarat je..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 6, 2015 at 4:09 PM delete

Silakan silakan lalu Diana....hihi...betul..kadang tu siap lari2 lagi...kalau PC buat dulu mesti taubat kena marah dengan mama...memang takde chance la nak ikut lagi..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 6, 2015 at 4:10 PM delete

Waalaikummusalam yana...betul..setuju..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 6, 2015 at 4:10 PM delete

Keluargalah insan yang paling hampir..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 6, 2015 at 4:11 PM delete

Jangan jemu berpesan dan jangan bosan mendengar..

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
December 7, 2015 at 5:20 AM delete

Wajib bagi cik akak nie pc...
Tak kira si mana...kat umah...kat ofis...semua cik akak buat.....

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon