Tertib Juga Perlu Dipelajari..

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Daripada Ibn Abbas RA bahawasanya Rasulullah SAW telah bersabda, “Keberkatan turun di tengah makanan maka kamu makanlah terlebih dahulu dari kedua tepinya dan janganlah kamu makan dari tengahnya.”  (Hadith Riwayat Abu Daud dan at-Tirmizi, katanya Hadith Hasan Sahih)

*******************
Image
Sumber Google image

Cantik sangat ajaran Rasulullah SAW mendidik ummat
Makanlah dari tepi dan paling hampir dengan kita kerana itu juga adab..selain mengelakkan semya menjadi sisa kita..
 
Tag : Ilmu
9 Komen untuk "Tertib Juga Perlu Dipelajari.."

nice sharing, kdg kala mmg terlupa... haishhh,,,,,

Alhamdulillah entri yang menarik buat semua khususnya umat islam...Tidak salah kalau kita saling nasihat menasihati antara satu sama lain...Yer tak?

betul, kak.. kalau makan, kena ambil lauk yang paling hampir dengan kita dulu, kan :D

Betul tu... Jangan semua nak kaut..

Hihi...tak apalah kak...hidup ini proses pembelajaran yang berterusan..PC pun kadang rambang mata tengok macam macam menu..

Amin.alhamdulillah terima kasih..peringatan untuk PC juga...

Sebaiknya nacam tu lissa..tapi kalau nak lauk lain ambil dengan tertib dan beradab...ok je..

Rambang mata ya MF..hihi...kalau buffet ok..tapi kalau berhidang tidak manis..

jangan gopah gapah...kena tertib..))

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top