Simpan Jari Telunjuk Itu

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Itu..ini..sana..sini..tunjuk guna jari atau guna muncung mulut..ala ala gaya muka itik..agak agak itik buat tak gaya manusia?..*mesti difikirkan ni..kalau itik buat muka manusia sumpah seminggu meletop letop viral*..

Bila ada orang bertanyakan sesuatu...atau minta bantuan tunjuk arah..sila la tunjuk guna jari..elakkan guna mulut tu yang dimuncungkan..lagi lagilah dengan orang yang lebih dewasa..
Ingat..adab..itu sebahagian bayangan akhlak..*jangan bagi orang keliru sedang bercakap dengan orang ke itik ni*

Setiap kali solat..setiap kali berkalimah syahadah di tahiyat awal dan akhir pastinya jari telunjuk itu memainkan peranannya..subhanAllah..Allahu..setiap jari itu anugerah Allah..gunakan..manfaatkan pada tempatnya dan pastikan kena caranya..

Simpan jari telunjuk itu andai hanya untuk menuding bagi mencari sakahnya orang,,membuka aib dan pekongnya orang,,simpanlah..takut takut ada berpuluh lagi jari telunjuk yang menuding ke arah kita..

Image
Google image 
Previous
Next Post »

7 comments

Write comments
Ana Fatihah
AUTHOR
December 14, 2015 at 3:59 PM delete

Sebelum nak tuding jari kat orang lain, tengok diri sendiri dulu.. :)

Reply
avatar
Sheila Adziz
AUTHOR
December 14, 2015 at 9:56 PM delete

Allahuakhbar... selalu duk tunjuk kat orang dulu... mohon dijauhkan...

Reply
avatar
December 14, 2015 at 10:04 PM delete

salam kak... satu tangan tunding kat org empat lagi pada kita sebenarnya ;;;

Reply
avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
December 14, 2015 at 11:11 PM delete

Asalam PC..astagfirullah..mana adab kan..mohon lah agar guna akal yang normal. Tahnia entri menyedarkan. oo y PC sakah tu apa ? saya pertama kali nak tanya ..jika itu tersilap..maka betul lah bahawa kita ni manusia yang tak sempurna..ada ja kelemahan kita..maaf ya..maaf sangat..pertama kali nak bertanya..

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
December 15, 2015 at 7:43 AM delete

Cik akak selalu muncung mulut tu px...
Bukan...sesaja nak bergurau dengan member...
Makseh tegurannya..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon