Pertolongan..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Syukur atas setiap nikmat..Selamat malam ukhuwah..
Memberi pertolongan..atau meminta bantuan..itulah lumrahnya hidup..saya mampu saya tolong awak..awak mampu bantulah mereka..sesungguhnya kehidupan di dunia ini umpama menyemai benih amal dan mengutip ganjaran pahala..ya untuk bekalan hidup di alam kubur..sebagai tiket ke daerah Syurga yang mahal harganya..

Daripada Abu Hurairah RA bahawa Rasulullah SAW telah bersabda, 
“Sebahagian daripada al-Qur’an ada satu surah yang jumlah ayatnya tiga puluh ayat semuanya, surah ini dapat memberikan pertolongan kepada orang yang membacanya sehingga diampunkan segala dosa-dosanya, surah itu ialah “al-Mulk”.
(Hadith Riwayat Abu Daud dan at-Tirmizi katanya bahawa hadith hasan)

Kepada yang sudah pun mula..tahniah..yang belum bermula tiada istilah terlambat..silakan.. ^^..moga setiap amal kita diterima Allah SWT..amin..

Image
Google image 
Previous
Next Post »

20 comments

Write comments
December 14, 2015 at 9:37 PM delete

salam kak singgah malam. InsyaAllah :)

Reply
avatar
December 14, 2015 at 9:43 PM delete

memang betul PC kita kena selalu istiqomah mbaca surah al mulk ni, tpi tulah kita ni kdg selalu alpa kejab je ingt pastu kalau tkde yg ingtkan lgi dah lupa nk baca btw thanks PC ingtkan kaknoor lgi

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 14, 2015 at 9:57 PM delete

Terima kasih singgah...hihi...jemputlah masuk...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 14, 2015 at 9:58 PM delete

Terima kasih yana...rajin ziarah blog ni...syukur sgt.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 14, 2015 at 9:59 PM delete

PC pun serupa juga kak...banyak lalainya...bila baca blog kawan2..ada yang ingatkan..haaaa baru tersentak...

Reply
avatar
Sheila Adziz
AUTHOR
December 14, 2015 at 10:08 PM delete

Ya Allah sis... akak semalam nak tidur tergerak baca surah al Mulk, sebelum ni mmg tak pernah baca masa nak tidur... terima kasih atas perkongsian....

Reply
avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
December 14, 2015 at 11:14 PM delete

pupuk iman bagaikan merimbun pahala seperti rimbunnya pokok hijau tu..terima kasih

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
December 15, 2015 at 12:06 AM delete

surah yang banyak mengajar kita dan memberi peringatan, in shaa allah, jom amalkan bersama :)

Reply
avatar
Gerai Opah
AUTHOR
December 15, 2015 at 12:34 AM delete

ilmu perlu disampaikan..lumrah manusie selalu lupe..salam singgah..=)

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
December 15, 2015 at 7:39 AM delete

Betul tu PC
Dah tolong tu nanti jangan oula berungkit
Jalankan sesuatu ibadat dengan keikhlasan
Semoga kita sentiasa beramal bersama2

Reply
avatar
Fida Z Ein
AUTHOR
December 15, 2015 at 11:02 AM delete

Aamiin...mudah menghulur bantuan...mudah juga menerima pertolongan dari berbagai arah tanpa dipinta...

Reply
avatar
Yumida Huda
AUTHOR
December 15, 2015 at 6:00 PM delete

byk kelebihan surah mulk
kengkadang ingat, kengkadang terlupa, terima kasih bg peringatan utk kami semua

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 15, 2015 at 7:10 PM delete

Alhamdulillah kak...terima kasih...PC pun alhamdulillah baca juga...kita sama2 amalkan ye kak...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 15, 2015 at 7:11 PM delete

Amin....harapnya begitulah cikgu...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 15, 2015 at 7:12 PM delete

Lupanya manusia itu sentiasakan...moga tidak berterusan...amin...salam ukhuwah ye...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 15, 2015 at 7:13 PM delete

Amin....itu sebaiknya kan cik akk..lillahitaala..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 15, 2015 at 7:14 PM delete

Lazimnya begitu...dengan syarat kerana Allah.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 15, 2015 at 7:15 PM delete

Kadang ingat....kadang lupa...itu PC...betul..lalai lebih PC ni...kena berubah..sama2..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon