Langkah Baru Fasa Kedua..

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Gali Ilmu RESUME

Permulaan atau perubahan
Fasa ke fasa
Tadika.Sekolah Rendah Kebangsaan.Sekolah Menengah.IPA atau IPTS
 Ingat..usaha,,du'a,,tawakkal,,R E Z E K I..

Single.Berkawin.

Tapi PC bukan hendak berkongsi mengenai perkahwinan sebaliknya berkisar pekerjaan.zaman PC mungkin sudah ada pendedahan seperti ini tetapi mungkin kurang panduan atau info membuatkan ianya sedikit terbatas dalam menghasilkan resume yang baik.

Sebenarnya tamat sahaja SPM dan setelah mendapat keputusan peperiksaan adik adik boleh terus memohon pekerjaan sama ada melalui Suruhajaya Perkhidmatan Awam(SPA)contohnya..TETAPI jangan sampai tidak memohon dan mengisi borang ke  IPTA ATAU IPTS..seandainya mendapat tawaran ke tingkatan 6 terimalah dengan senang hati..

Setiap apa yang kita buat,kita rancang dan kita atur adakalanya tidak mendapat keputusannya dalam jangka masa yang pantas..ok..jadi memohon pekerjaan itu adalah salah satu langkah persediaan.."SATU LANGKAH KEHADAPAN"..sekiranya ada rezeki dalam pekerjaan dan pelajaran..buntu??istikharah..Allah adalah sebaik baik pemberi keputusan dan petunjuk..

Buntu?Pening nak sediakan Resume..Boleh rujuk PANDUAN RESUME 

RESUME..ringkasan latar belakang diri dan pendidikan serta pengalaman kerja terdahulu sekiranya ada.Mohon kerja berstatus kontrak atau pekerja sambilan harian(PSH) pun mementingkan dan memerlukan RESUME..ianya umpama bayangan sepintas lalu berupa "hardcopy" diri kita..umpan hati para penemuduga dengan RESUME TERBAIK DARIPADA KITA..ingat..Usaha..R E Z E K I..

Rezeki setiap orang tidak sama..peluang yang ada manfaatkan sebaiknya..apa pun yang kita lakukan biarlah kerana Allah.. 
Tag : Info
9 Komen untuk "Langkah Baru Fasa Kedua.."

Hakikat yg betul kakak ni yg selalu tengok resume utk sykt kakak kerja macam-macam jenis ada. Ada tu qualification bukan main tinggi tapi alahai kesian buat resume pun kita tahu yg dia tak ada pengalaman. Kesian kan...

salam kak setuju ,
rezeki lalain lain tapi kita sendiri kenalah usaha kan

singgah bw sini.. :)

jemput join segmen shawal.. ^^v

http://akubukaninnocent.blogspot.com/2015/12/SegmenBlogwalking.html

Resume ni macam tiket pertama arau salam perkenalan pertama pada tempat kita mohon pekerjaan..kadang dari resume tu pun boleh tambat hati majikan..boleh tahu wataknya bagaimana...hihi..tulah kesiankan kak..

Alhamdulillah dah join...terima kasih singgah dan follow PC ye..

moga kita sama2 mendapat rezeki yang berkat...kena berusaha lebih dan bertawakal....insyaAllah...akan ada rezekinya :)

Amin.. :) betul Deanna..setuju...

er... akak pun da juga pengalaman ngan rezume ni... kalu pertama hantar kat RTM.... resume berjela, memang byk pengalaman byk yang dibuat masa study dlu.... bila interview haram xleh nak cakap.... haha.... lps tu beberapa sesion interview then baru confident cakap sampai la dpt keje.... malangnya bila dpt keje sampai sekarang resume tu hilang.... nak tulis semula resume dah tak boleh ada yg hilang dr inngatan... hehe

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top