Jangan Taubat Sambal Tumbuk...

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image

Sambal tumbuk.Siapa suka makan sambal tumbuk?
Cili padi,ikan bilis,bawang merah besar (digoreng terlebih dulu) ditumbuk lumat perahkan sebiji dua limau kasturi..
Huhahuha...macam tak cukup oksigen..pedas menyengat..masa itulah lupa awak ada gastrik,,tak ingat awak ada buasir..insaf..lepas makan satu jag minum air..taubat dah tak nak makan lagi!

4 jam kemudian...

Nasi sepinggan lauk keliling..eh..makan lagi sambal tadi...huhahuhahuha....babak tadi berulang kembali..malahan kebih dahsyat..peluh,air mata,,berpadu...amboi..tidak serik rupanya ya..
Begitulah resamnya kita...Terkena sekali terdetik insaf dihati...hilang pedas ulang makan lagi...

Ditegur,dimarahi,dinasihati...ya,,ya,,taubat..bila mana terlupa pada segala pesanan dan nasihat,,diulangi lagi..mungkin lebih hebat berbanding sebelum ini..dengar betapa azabnya api neraka walau sekecil ibu jari dibawah telapak jaki sudah boleh membuat otak menggelegak..kecut perut..taku..takut..takut..hendak taubat sesungguh hati..sangat sangat..bila lupa kisah azabnya neraka..ulang lagi silap dan salah...subhanAllah..bulatkan hati..luruskan niat..taubat nasuha..lillahitaala..
Previous
Next Post »

14 comments

Write comments
ros nordin
AUTHOR
December 13, 2015 at 4:15 PM delete

betul - biasa macam ni - semoga kita selalu ingat . tq pc :)

Reply
avatar
Diya Hanun
AUTHOR
December 13, 2015 at 4:43 PM delete

Sedapnya sambal, baru makan sambal tadi..hehehe

Reply
avatar
Akim
AUTHOR
December 13, 2015 at 5:48 PM delete

Ya Allah.. jauhkanlah aku dan umat Islam yang lain dari siksa api neraka....

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
December 13, 2015 at 5:49 PM delete

nice sharing
semoga sentiasa istiqamah bila buat sesuatu.

tp kan dh lama x tumbuk sambal sendiri. sbb kongsi mkn dgn rania. hikhiks
tp bru ni blk kg mersa cabai tumbuk mk.siap bwa bekal blik rumah lagi.

Reply
avatar
December 13, 2015 at 8:17 PM delete

sombolik PC
Memang biasa manusia ni dah jd tabiat tk pernah serik kan

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 13, 2015 at 9:34 PM delete

Hihihi...kadang PC pun macam tu....sama2...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 13, 2015 at 9:35 PM delete

Amin...amin....amin.....

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 13, 2015 at 9:36 PM delete

Terima kasih.....aah kesian rania....pantang pedas dulu....

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 13, 2015 at 9:37 PM delete

Allahu...terima kasih kak...PC pun kadang lagha juga...

Reply
avatar
Sheila Adziz
AUTHOR
December 13, 2015 at 11:55 PM delete

Ya Allah lemahnya iman diri ni.... buat taubat dan buat lagi.... semoga Allah membimbing kita selalu... aamiin...

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
December 14, 2015 at 6:52 AM delete

Kelemahan diri...lantaran bakal merosak hati..
Semoga apa yang kita buat....mendapat hidayah dariNYA...
AMIN

Reply
avatar
Jari Manis
AUTHOR
December 14, 2015 at 8:01 AM delete

PEDAS tetapi sedap..begitu juga perbuatan keji..berdosa tetapi nk juga buat huhuhuh

Reply
avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
December 14, 2015 at 11:31 PM delete

kiasan kata pedas..kejap berlalu nak lagi..taubat dan makanan kena bezakan kan PC hehee bijak faham

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon