Bila Penyakit Menyerang Blogger

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Google Image

Salam sejahtera penuh kasih sayang ukhuwah sekalian..yang masih bercuti,selamat bercuti..yang baru mula bercuti manfaatkan masa yang ada itu sebaiknya..hujung tahun meriah dengan jualan murah sana sini..cuti sana sini..melancong sana sini..dan tidak kurang ibu ayah ke sana sini mencari keperluan anak-anak yang akan memulakan sesi persekolahan 2016 tidak berapa hari saja lagi..wahai anak-anak syurga pandanglah dengan mata hati setiap perit jerih ibu ayah..

Tabungn mula menyusut..poket mula menipis..duit mengalir deras bak air hujan mencurah-curah..bukan masuk tapi keluar..Allahu..Allah-ibu ayah-anak-anak..PC seorang anak pernah melihat situasi sebegini..belajar memahami walau tidak berdaya membantu ketika itu..dan sekarang bila dengar sahabat mengeluh..PC faham situasi itu..

Ibu-ayah-bekerja sendiri-bermajikan-blogger..blogger??ya blogger..sebagai blogger baik sepenuh masa atau separuh masa pun ada penyakit yang akan menyerang..penyakit apa??..
^
^
^
^
Typo
PC tidak mahu menuding jari pada mana-mana blogger pun sebabnya PC yang selalu typo..dan PC sangat bersyukur kerana bila ada typo(salah ejaan)pada entry..pasti ada sahabat yang ikhlas menegur..TERIMA KASIH kalian..

Ketandusan idea
Sebelum PC berkecimpung dalam dunia blogger ini PC rajin singgah baca blog orang..memang tidak tahu jemu..nasiblah setiap blog yang PC singgah tak boleh rakam muka orang yang singgah blog..kalau tidak pastinya tuan blog muntah gara-gara jemu tengok balik-balik muka PC yang datang..PC rasa sedih bila blogger tidak update blog..*haaaa sekarang baru kau sedar diri PC oiiiii...hendak olah idea bukan macam kunyah kacang rebus..buang kuit-kunyah-telan..*

Terlebih Vitamin *M*..MALAS
Idea banyak tapi oleh kerana terlebih vitamin M pun bahaya juga..kadang rasa malas ini bukan dibuat-buat atau disengajakan ya...bukan begitu...ianya boleh datang sepontan dan boleh pergi tanpa dihalau...yang penting mesti dilawan...jangan terkejut bila rajin 24 entry boleh kongsi dik sehari..sejam satu kaedahnya..bukan PC ahahaha..

Kekangan waktu
Baik blogger sepenuh masa atau separuh masa juga ikut suka hati...kekangan waktu memang tidak boleh dinafi..adakala ada tugas atau kerja yang lebih penting terlebih dahulu perlu diuruskan..mesti dilunaskan...terabailah seketika blog tu...termasuklah faktor kesihatan...

Coverage Data Internet
Sihat...sakit...suam-suam kuku..atau sendu lagi sebu dan semput..bak kata mertua P Ramlee dalam cerita Ahmad Albab...kopinya sedap pekat melekat tapi sayang tawar tak ada gula...datanglah idea mencurah...karanglah panjang berjela..semaklah 450 kali ejaan..bila nak kongsi..masa itulah internet segan silu melampau nak timbul...tapi tidak mengapa...simpanlah jadi draf ya...line cun melecun cepat-cepat publish...

Jadikan dugaan pembakar semangat..yakin in sha Allah boleh..amin..






Previous
Next Post »

8 comments

Write comments
lyana ishak
AUTHOR
December 31, 2015 at 5:49 AM delete

PC , yana pon sama . Bila dh publish n baca balik , ya Allah bersepah typo nya haha ..

Reply
avatar
lyana ishak
AUTHOR
December 31, 2015 at 5:49 AM delete

PC , yana pon sama . Bila dh publish n baca balik , ya Allah bersepah typo nya haha ..

Reply
avatar
December 31, 2015 at 8:57 AM delete

benda tuuu mmg tak boleh nak lariii...hahahaha

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 31, 2015 at 10:02 AM delete

PC sebelum publish dah baca lebih 3 kali..yang merananya ada lagi typo pulaknya..adoi...hihihi...penyakit betul la ni...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 31, 2015 at 10:08 AM delete

dah jadi macam bayang2 ni....hihihihihi

Reply
avatar
December 31, 2015 at 10:49 AM delete

salam , semoga akak selalu bersemanagat :)

Reply
avatar
Mizz Aiza
AUTHOR
December 31, 2015 at 10:57 PM delete

Banyak betul dugaannya.. kekangan waktu tu sedang alami.. malas tu memang ada.. takde idea pun ada juga.. hehe..

Reply
avatar
Mardiah Diana
AUTHOR
December 31, 2015 at 11:54 PM delete

Memang inilah penyakit yang sering

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon