Berhati hati ketika berbaktI

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Setiap rahmat itu nikmat..syukur alhamdulillah..terima kasih Allah.

Berhati hati ketika berbaktI
Google image 

^•°berhati hati ketika berbakti°•^

Buat baik berpada,,ikutlah resam si padi terus menunduk bila berisi,,
Baru jejak kaki ke tadika atau tabika..cikgu sudah acap kali menyebutnya sebagai nasihat..belum di rumah lagi,,mama topup juga..dengar sengih sengih..bila mama tanya faham?..anguk anguk bercantum dagu dengan dada dik..kihkihkih..adoi la..masa itu dengar mencopong..terus berlalu pergi..fakta ke auta..pergi bersama angin..hingga kini peribahasa ini menjadi sebati..sebati dengan  masyarakat untuk dijadikan peringatan..

Perbuatan keji pastinya dicaci..berbakti juga terkadang turut menerima cacian kerana tidak semua mata dan hati senang melihat orang menabur bakti..berhati hati ketika berbakti walau dengan ibu bapa sendiri..ingat berbakti kepada ibu bapa itu tanggungjawab anak anak..bukan menyandarkan kepada sesuatu atau untuk sesuatu..berbuat baik itu dituntut..tidak kira di mana dan dengan sesiapa pun..tapi awas..jangan harapkan penghargaan manusia..takut hati menjadi kelabu..
Previous
Next Post »

17 comments

Write comments
December 7, 2015 at 1:13 PM delete

anda di tag:

http://akubukaninnocent.blogspot.com/2015/12/giveaway-hujung-tahun-2015.html

Reply
avatar
Ana Fatihah
AUTHOR
December 7, 2015 at 1:15 PM delete

Buat baik sebab nak sesuatu, tu jer laa yang kita akan dapat. Pahala entah ke mana.. Hmm, rugi.

Reply
avatar
Mama Kembar 3
AUTHOR
December 7, 2015 at 1:36 PM delete

Buat je dengan ikhlas, tak perlu harapkan apa apa kan

Reply
avatar
December 7, 2015 at 2:43 PM delete

Kadang kita ni dilupakan atau buat-buat lupa
Itu yg terjadi setiap perlakuan ada udang sebalik batu

Reply
avatar
December 7, 2015 at 3:11 PM delete

betul kak.. buat baik tak perlu tunggu masa yang sesuai.. yang penting, ikhlas.. InShaaAllah :D

Reply
avatar
December 7, 2015 at 8:27 PM delete

Jsalam kak, "jangan mengharap pandangan manusia , !yes sebba lain jadinya"

Reply
avatar
Nao Mei
AUTHOR
December 7, 2015 at 11:03 PM delete

Melentur buluh biarlah dari rebungnya...hihi

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 8, 2015 at 12:50 AM delete

Terima kasih...in sha Allah nanti PC intai2 ye..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 8, 2015 at 12:51 AM delete

Niat mesti betulkan ana..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 8, 2015 at 12:52 AM delete

Itulah yang mencacatkan amal kak..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 8, 2015 at 12:53 AM delete

Itu yang paling ditakuti...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 8, 2015 at 12:54 AM delete

Dah jadi buluh susah sikit kan cik akak..

Reply
avatar
Mizz Aiza
AUTHOR
December 8, 2015 at 9:19 AM delete

Ikhlas menabur bakti tanpa mengharapkan balasan..

Reply
avatar
December 8, 2015 at 9:56 AM delete

Jgn sampai ada udang disebalik mee (=

Reply
avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
December 8, 2015 at 9:13 PM delete

berbakti kepada ibubapa amat terbaik..jaminan syurgawi

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon