Berhati hati ketika berbaktI

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Setiap rahmat itu nikmat..syukur alhamdulillah..terima kasih Allah.

Berhati hati ketika berbaktI
Google image 

^•°berhati hati ketika berbakti°•^

Buat baik berpada,,ikutlah resam si padi terus menunduk bila berisi,,
Baru jejak kaki ke tadika atau tabika..cikgu sudah acap kali menyebutnya sebagai nasihat..belum di rumah lagi,,mama topup juga..dengar sengih sengih..bila mama tanya faham?..anguk anguk bercantum dagu dengan dada dik..kihkihkih..adoi la..masa itu dengar mencopong..terus berlalu pergi..fakta ke auta..pergi bersama angin..hingga kini peribahasa ini menjadi sebati..sebati dengan  masyarakat untuk dijadikan peringatan..

Perbuatan keji pastinya dicaci..berbakti juga terkadang turut menerima cacian kerana tidak semua mata dan hati senang melihat orang menabur bakti..berhati hati ketika berbakti walau dengan ibu bapa sendiri..ingat berbakti kepada ibu bapa itu tanggungjawab anak anak..bukan menyandarkan kepada sesuatu atau untuk sesuatu..berbuat baik itu dituntut..tidak kira di mana dan dengan sesiapa pun..tapi awas..jangan harapkan penghargaan manusia..takut hati menjadi kelabu..
Tag : Santai
17 Komen untuk "Berhati hati ketika berbaktI"

anda di tag:

http://akubukaninnocent.blogspot.com/2015/12/giveaway-hujung-tahun-2015.html

Buat baik sebab nak sesuatu, tu jer laa yang kita akan dapat. Pahala entah ke mana.. Hmm, rugi.

Buat je dengan ikhlas, tak perlu harapkan apa apa kan

Kadang kita ni dilupakan atau buat-buat lupa
Itu yg terjadi setiap perlakuan ada udang sebalik batu

betul kak.. buat baik tak perlu tunggu masa yang sesuai.. yang penting, ikhlas.. InShaaAllah :D

Jsalam kak, "jangan mengharap pandangan manusia , !yes sebba lain jadinya"

Melentur buluh biarlah dari rebungnya...hihi

Terima kasih...in sha Allah nanti PC intai2 ye..

Itulah yang mencacatkan amal kak..

Dah jadi buluh susah sikit kan cik akak..

Ikhlas menabur bakti tanpa mengharapkan balasan..

Jgn sampai ada udang disebalik mee (=

berbakti kepada ibubapa amat terbaik..jaminan syurgawi

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH..

Back To Top