Jangan Dilupa..

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Image
Sumber Google image 
Terompah

Masa yang berlalu tidak pernah mengabaikan dan menyisihkan benda benda klasik yang menjadi kebanggaan segelintir masyarakat..
Kalau zaman PC kecil kecil..arwah nenek rajin belikan terompah..hadiah harijadi katanya..haha..bangga..gembira..sekarang idea idea yang kreatif mampu menghasilkan kepelbagaian jenis terompah dan ukiran yang sangat cantik..
Agak agak anak anak serba moden kenal terompah tak..
*ke keliru terompah..terompet..hihi*


Sumber Google image 
Beca

Hendak naik beca atau hendak melihat beca lazimnya Negeri Melaka menjadi sumber terbaik..ditempat dan negeri lain ada tapi tidak begitu banyak..kalau sebelum ini kenderaan awam menjadi 
pesaing kepada beca..sekarang jurang semakin besar bila lebih ramai memiliki kenderaan peribadi..sekali sekala naik beca seronok juga..hihi..ok masuk wishlist..*beca bukan becak atau lopak*
Harapnya ia tidak terus dilupakan..sebaliknya dikomersilkan..

Apa lagi ya yang boleh di kategorikan antik atau lagend yang kawan kawan tahu...kongsi la..
Tag : Santai
10 Komen untuk "Jangan Dilupa.."

terus teringat dulu dulu kat kampung pakai terompah camtu pastu tergolek, sebab terompah besaq dan kaki tercabut keluar hahaha

terompah biasanya kat masjid masih ada. takut jatuh nak pakai. jalan penuh kesopanan. hihihi

Betul mama...terompah licin..lagilah bila kaki basah..boleh tersungkur hadinya.. :(

Masih ada lagi ye...hihi..bagusnya masjid yang masih sediakan terompah..meriah...hihi..

Terompah banyak dekat masjid sekolah dulu. Pastu mesti jalan selangkah2 sebab takut jatuh. Hehe :P

Dulu kat sekolah ada ckgu sediakan terompah untuk ambik wudhu. Suka jalan hentak2x bagi bunyi, Hahahaa Beca tak pernah lagi naik

surau..masjid..dulu la banyak terompah..sekarah macam dah susah nak jumpa.. ada kebaikkan juga terompah..bunyinya tu..hihihih :)

kan..tapinya licin bila kena air..hihihihihi :)

terompah merah banyak sanagt cikgu beli kat sekolah ritu.. heheh

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top