Jangan Dilupa..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Image
Sumber Google image 
Terompah

Masa yang berlalu tidak pernah mengabaikan dan menyisihkan benda benda klasik yang menjadi kebanggaan segelintir masyarakat..
Kalau zaman PC kecil kecil..arwah nenek rajin belikan terompah..hadiah harijadi katanya..haha..bangga..gembira..sekarang idea idea yang kreatif mampu menghasilkan kepelbagaian jenis terompah dan ukiran yang sangat cantik..
Agak agak anak anak serba moden kenal terompah tak..
*ke keliru terompah..terompet..hihi*


Sumber Google image 
Beca

Hendak naik beca atau hendak melihat beca lazimnya Negeri Melaka menjadi sumber terbaik..ditempat dan negeri lain ada tapi tidak begitu banyak..kalau sebelum ini kenderaan awam menjadi 
pesaing kepada beca..sekarang jurang semakin besar bila lebih ramai memiliki kenderaan peribadi..sekali sekala naik beca seronok juga..hihi..ok masuk wishlist..*beca bukan becak atau lopak*
Harapnya ia tidak terus dilupakan..sebaliknya dikomersilkan..

Apa lagi ya yang boleh di kategorikan antik atau lagend yang kawan kawan tahu...kongsi la..
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Mama Kembar 3
AUTHOR
November 23, 2015 at 1:48 PM delete

terus teringat dulu dulu kat kampung pakai terompah camtu pastu tergolek, sebab terompah besaq dan kaki tercabut keluar hahaha

Reply
avatar
November 23, 2015 at 1:51 PM delete

terompah biasanya kat masjid masih ada. takut jatuh nak pakai. jalan penuh kesopanan. hihihi

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 23, 2015 at 1:51 PM delete

Betul mama...terompah licin..lagilah bila kaki basah..boleh tersungkur hadinya.. :(

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 23, 2015 at 1:52 PM delete

Masih ada lagi ye...hihi..bagusnya masjid yang masih sediakan terompah..meriah...hihi..

Reply
avatar
Ana Fatihah
AUTHOR
November 23, 2015 at 2:13 PM delete

Terompah banyak dekat masjid sekolah dulu. Pastu mesti jalan selangkah2 sebab takut jatuh. Hehe :P

Reply
avatar
Eiqa Almond
AUTHOR
November 23, 2015 at 2:59 PM delete

Dulu kat sekolah ada ckgu sediakan terompah untuk ambik wudhu. Suka jalan hentak2x bagi bunyi, Hahahaa Beca tak pernah lagi naik

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 24, 2015 at 11:41 AM delete

surau..masjid..dulu la banyak terompah..sekarah macam dah susah nak jumpa.. ada kebaikkan juga terompah..bunyinya tu..hihihih :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 24, 2015 at 11:42 AM delete

kan..tapinya licin bila kena air..hihihihihi :)

Reply
avatar
November 24, 2015 at 12:42 PM delete

terompah merah banyak sanagt cikgu beli kat sekolah ritu.. heheh

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon