Senyum sendirI

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Google image

|senyum sendiri|

Cerita raya haji yang lepas di rumah mertua..Allahu..bila berkumpul ramai ramai sangat meriah..macam macam ragam..itu ini..begitu begini..sekali sekala cara kebetulan semua ada berkumpul..sebelum bergerak balik ke rumah mertua masing masing..dan sebelum PC dan suami balik rumah babah mama..waktu sarapan..waktu makan tengahari..jadi medan gurauan..susah nak dapat suasana yang sunyi..senyap..masing masing tertib menikmati makanan..kalau berlaku memang pelik..memang aneh..hahahaha..dan abah..abah mertua yang ada je idea nak kenakan mak dan anak anak..nah abah bagi teka teki katanya sambil senyum senyum...

Kenapa ye sembelih lembu kat surau tak mati
Sembelih kat masjid pun tak mati
Sembelih belakang rumah pun tak mati lembunnya

Anak anak,anak menantu dengan cucu mencopong..
tiba tiba mak jawab
Jawapannya kena sembelih kat leher baru mati lembu tu..yeyyy betul..

Ingat dah habis ehhh ada lagi...

Berdosa kalau pergi sembelih lembu pakai songkok
Haaaa kali ni macam macam jawapan ada..riuh..semua mulut bercakap..
semua salah bagi jawapan..makkkkk juga yang betul..
Betul la tu..sembelih lembu pakai parang yang tajam bukan songkok..syabas la makk..

Mak di pihak anak anak..menang..maka abah kena tunai janji..hahahahahha..
Abah kena belanja makan tengahari..abah pun cakap...haaaaa dah..dah...makan makan..tambah lauk..nasi...ni abah tengah belanja...*terkena lagi semua*..akhirnya dapatlah gula gula sorang sebiji..abah amik gula gula mak dalam peti ais rupanya....walaweiiiii abahhhhh..
Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
October 11, 2015 at 1:24 PM delete

Gurauan satu medan nak eratkan ukhuwah antara keluarga, berpada pada kan.

Reply
avatar
ana fatihah
AUTHOR
October 11, 2015 at 1:55 PM delete

Haha. Kelakar je abah akak. Boleh ambik tekateki ni, kenakan orang lain pulak. :P

Reply
avatar
Zizie Zack
AUTHOR
October 11, 2015 at 2:16 PM delete

hahaha.. lawak la.. kitorang pun kalau balik kg ramai2, mmg riuh la... sampai xtahu nak dengar siapa bercakap..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 11, 2015 at 5:08 PM delete

Betul...yang penting TIDAK melebihi batas..itu yang utama..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 11, 2015 at 5:09 PM delete

Abah mertua akk memang gitu...ermmm..boleh2..buat suka sukakan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 11, 2015 at 5:10 PM delete

Kan...meriah sangat..betul bila dah semua nak cakap macam nak tercabut langsir tingkap..hehe...

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon