Kita Sembang

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image


Petang petang ni PC nak sembang santailah dengan ukhuwah..*padahal hari hari membebel pun*..ok aksesori atau barang apa yang kawan kawan wajibkan sentiasa ada bila keluar berjalan jalan santai atau menghadiri majlis..formal dan tidak formal..

Mengenakan pakaian lengkap itu  memanglah mesti..kalau tidak  esok masuk surat khabar muka pertama dik..ha..semua orang cabut lari..kecuali yang sama spesislah sama sama mengiring..kan..kan..*owh ada member baru katanya nanti*
Kalau PC angkut saja handbag tu..sebab semua keperluan dalam tu..bukan isi kehendak..haha..kadang en suami pun tumpang barang..

Itu yang kita lalui sehari hari..kebiasaan.Bezanya mungkin cara yang tidak sama.Kita sayang setiap barang yang kita miliki,kita jaga,kita hargai.Jadi aplikasikan juga pada sesama manusia.Mana yang telah berkahwin hargailah suami dan isteri masing masing.Ibu bapa sayangi anak anak..adik adik yang ada rasa rasa nak bercintan cintun tu tanya pada diri..tidak salah..itu naluri manusia normal..tapi semak hati..betulkan niat..jangan tanya jiran sebelah sebab dia pun tengah mabuk asmara..tanya Allah..in sya Allah ada jawapannya..

Di dunia kita tanggung..Di akhirat kita jawab
**ingat tu PC**
Previous
Next Post »

12 comments

Write comments
Nao Mei
AUTHOR
October 30, 2015 at 5:07 PM delete

Nie ah cik akak t3ngah sembang

http://sweetyzhanieyz83.blogspot.my/2015/10/jom-sembang-blogger-hari-2-bersama-44.html

Reply
avatar
October 30, 2015 at 6:02 PM delete

jarang pakai aksesori..tapi sejak ada anak,langusng tak pakai apa2 aksesori...butang tudung pun cari kecil molek..takut pulak kena anak masa dokong dia..atau terus pakai tudung sarung..ngeee

Reply
avatar
Bunda_nora
AUTHOR
October 30, 2015 at 6:23 PM delete

Bunda kalau keluar paling tidak brooch tudung mesti pakai...bukan mesti yang besar2 pun...ntah rasa tak lengkap kalu tak pakai...sebab eksesori lain seperti jam...gelang atau rantai bunda tak pakai.

Lagi satu beg tangan mesti bawa...walau pun g myden jer...sesuai ngn tempat jugaklah... Bunda suka beg tangan besar..alaaah bukan beg tangan pun...beg yang biasa2 tu....yang pasti besar, macam2 boleh masuk... kunci rumah, henfon, purse, sapu tangan , minyak angin(barm), tissue paper, jajan n vitagen juga... itu kalu zarif ikut sama lah.... kadang kalu bunda singgah beli barang kecil2...bunda sumbat juga dalam beg tu...

Reply
avatar
aima
AUTHOR
October 30, 2015 at 6:37 PM delete

Angkut jangan tak angkut

Reply
avatar
Diana Rashid
AUTHOR
October 30, 2015 at 7:27 PM delete

saya sayang semua hak saya..lagi2 kalau benda tu suami saya yang bagi..jaga baik..kalau rosak bukan saja diri sendiri rugi,risau hati suami pun terkecik juga..hehehe

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 30, 2015 at 9:22 PM delete

Allahu..terima kasih la cik akak...hehe singgah sembang gitu :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 30, 2015 at 9:24 PM delete

Hehehe...simple itu comel lagi pantas...anak lebih perlu diberi keutamaan.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 30, 2015 at 9:26 PM delete

Serupa mama PC..ni PC dah menurun la bunda..sebab suami suka tumpang barang...kihkihkih...suka bawa beg besar sikit boleh isi banyak barang..kadang senget bahu bunda... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 30, 2015 at 9:26 PM delete

Hahaha...angkut sampai senget :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 30, 2015 at 9:27 PM delete

Betul..nanti merajuk dia..seolah kita tak hargai je kan pemberian dia... :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon