"K" yang mana??

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 


||"K"yang mana??||

Syukur atas segenap rezeki dariMu Ya Rabb..Selawat dan salam buatmu Ya Rasulullah SAW.. Selamat berhujung minggu ukhuwah ♡
Tidak kira walau di mana pun kita berada moga Allah sentiasa melorongkan hati kita untuk sentiasa melakukan kebaikkan..amin..

Kualiti aaaatau Kuantiti..sesetengan lebih mementingkan kualiti tidak kiralah berkaitan apa sekali pun*biar tewas membeli tapi juara memakai*..tidak kurang ada yang lebih mendahulukan kuantiti*ukur baju dibadan sendiri bukan anak jiran depan rumah..jimat*...hakikatnya terpulang pada pandangan masing masing..pastinya setiap keputusan yang dibuat itu telah ditapis berkali kali agar tiada istilah hatiku remuk dek rasa penyesalan..haha..

Setiap orang Allah beri 24 jam sehari semalam..7 hari seminggu..manfaatkan sebaiknya..untuk duniawi dan ukhrawi..DIA yang beri kita masa..jangan sampai kita tiada masa untuk DIA..
*PC,,awak jangan pandai cakap je!!buat juga faham?dushh..panggg*..


Previous
Next Post »

15 comments

Write comments
fadh leyanie
AUTHOR
October 18, 2015 at 12:41 PM delete

Slalunya org memilih kualiti..tapi kuantiti pn penting jugak

Reply
avatar
fadh leyanie
AUTHOR
October 18, 2015 at 12:41 PM delete

Slalunya org memilih kualiti..tapi kuantiti pn penting jugak

Reply
avatar
October 18, 2015 at 12:45 PM delete

Kualiti VS Kuantiti. Biasanya kualiti yg diutamakan. Tapi lagi ndah jika kualiti dan kuantiti sama2 utuh dan mantap

Reply
avatar
kak gojes
AUTHOR
October 18, 2015 at 2:03 PM delete

ada juga yg pilih kuantiti tu...contoh la..org menjual kuih ni...dia nampak penjual sebelah jual macam2 kuih dia pun ikut jual mcm2 kuih tp semberono aje buat kuih tu jadi tiada kualitinya(tak sedap) kan dah membazir...

Reply
avatar
ana fatihah
AUTHOR
October 18, 2015 at 2:17 PM delete

Pendapat saya, yang terbaiknya kita ambik berat kedua-dua K tu. Kualiti dan juga kuantiti. Sesetengah perkara perlu lebih dititikberatkan kualiti dan sesetengah perkara adalah kuantiti.

;)

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
October 18, 2015 at 2:55 PM delete

Kualiti yang baik menyumbang kuantiti yang banyak. Eh betul tak???

Reply
avatar
Mizz Aiza
AUTHOR
October 18, 2015 at 6:40 PM delete

kualiti vs kuantiti.. kuantiti tidak menggambarkan kualiti..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 6:43 PM delete

Lazimnya begitulah...kualiti yang menjadi keutamaan.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 6:45 PM delete

Bila nakkan kualiti pada kuantiti biasanya perlukan usaha yang berganda..in sya Allah boleh.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 6:46 PM delete

Allahu...itu yang tak seronok...nak bersaing silakan tapi mesti buat sungguh2..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 6:48 PM delete

Betul..bergantung pada kemampuan diri...dengan izin Allah in sya Allah boleh kan...amin...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 6:49 PM delete

Betul zumal..prinsip ini boleh guna pakai dalam perniagaan...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 6:50 PM delete

Tepat aiza..kedua duanya berkait rapat..tapi belum tentu boleh menyokong satu sama lain,.

Reply
avatar
October 18, 2015 at 8:05 PM delete

Mungkin ada yang mementingkan kuantiti, namun apa guna banyak jika tidak berkualiti, InsyaAllah moga Allah bantu kita buat keputusan dalam apa jua keadaan

Reply
avatar
October 19, 2015 at 12:18 PM delete

kalau Lissa, kualiti dan kuantiti sama-sama di utamakan. kena bijak memilih dan membandingkan :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon