Jangan tunggu..carilaH

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 

Selawat dan salam buatmu Ya Rasulullah SAW..

||jangan tunggu..carilah||

"Relaxlah bro...cool la sis...apa de hal..hari masih siang..malam masih muda..kita enjoy dulu puas puas.."

Malaikat maut satu hari 70 kali mendekati awak.


Peminat pun pandai jemu,tapi jangan tak tahu malaikat Izrail stalker terhebat..tak jemu,tak bosan..usha je awak..
Tua bukan syarat ajal menjemput.*pluppp sepak pipi sendiri*
Tidak salah berhibur,silakan,,berpada pada.

Belum sampai masa belum tiba seru..pernah terfikir tak kalau ajal sampai dulu.Allahu..hendak hidayah Allah kita kena cari..mesti rajin berdoa minta hidayah itu mendekati kita..bukan hidayah anak jiran sebelah..tapi dah kalau yang lelaki berkenan dengan anak jiran..apa lagi pakejkan doa tu..

Jodoh..termasuk dalam rezeki..takdir yang telah ditetapkan dari rahim ibu kita lagikan..ajal,rezeki,jodoh..tetapi perlu juga diusahakan..dah puas berusaha barulah berserah pada Allah..perjuangan belum bermula dah mengaku kalah nangis teresak esak tepi tempayan pecah..walaweiii..yang lelaki baru suruh baca doa naik kenderaan dah gibab..kata bakal pak mertua zalim..yang perempuan bakal mak mertua suruh lipat kain dah merungut kata kejam sebab patah kuku..bela kuku panjang nak kawin dengan orang ke dengan pontianak drakula ni..Allah..

Merenung pada diri sendiri..sepanjang hayat PC ni..berapa banyak yang PC manfaatkan mencari redha Allah..yakin..terlampau sikit sangat.mengaku.ajal tidak pernah bertoleransi.Izrail tidak akan berbasa basi,berteka teki..tiba masa,,klik..moga ruang dan peluang yang ada boleh di manfaatkan sebaiknya.amin..
Previous
Next Post »

7 comments

Write comments
October 13, 2015 at 4:22 PM delete

Sekecil kecil jentikan dari Allah itu lah hidayah,
sekecik kecil rasa itu lah hidayah.
kita nak hidayah bentuk macam mana lagi .
Allhu rabbi :(

Reply
avatar
ana fatihah
AUTHOR
October 13, 2015 at 4:34 PM delete

Hidayah perlu dicari, bukan sekadar ditunggu. Kalau terlintas dalam hati, nak jadi baik. Itu juga hidayah, jangan sesekali kita abaikan.
#pesananUntukDiri :)

Reply
avatar
tiga lalat
AUTHOR
October 13, 2015 at 6:04 PM delete

amin.,
salam maal hijrah cik kak PC tuuu ;p

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 13, 2015 at 8:32 PM delete

Betul...jadi akasan hidayah Allah betul sampai tu tak boleh diguna pakai..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 13, 2015 at 8:33 PM delete

Pandai.jadi jangan mencopong jekan..jangan kata Allah bagi hidayah lagi..itu dah macam salahkan Allah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 13, 2015 at 8:34 PM delete

Salam maal hijrah kembali wak..

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
October 14, 2015 at 8:12 AM delete

maka sentiasa berusaha walau dlm situasi apa sekalipon..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon