Hakikatnya jimat ke kedekut..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 

||hakikatnya jimat ke kedekut||

Subhanallah..pandang banyak nikmat supaya kita tidak khufur nikmat dek satu musibah..andainya setitik nila itu putih juga warnanya pasti susu sebelanga tidak ternoda..birunya nila sekadar warna tapi ia boleh mengubah semua..moga Allah jauhkan kita sebegitu rupa.amin.

Belanja apa yang patut,gunakan wang pada sewajarnya,berpada pada..sikap berpada pada itu mendidik kita agar  jimat..tidak membazir..kalau basuh baju cukup dengan menggunakan 1 scoops serbuk sabun,,mengapa perlu digandakan hingga ketahap mencecah ke lantai buihnya..hendak basuh baju kerana mahu hilangkan kekotoran atau untuk mereputkan pakaian dalam kadar segera..huhu..*mega sale hujung tahun ni..krik..krik..*

Sekali kawan suap nasi+ikan patin masak tempoyak dalam mulut..5 kali awak telan air liur..*nasib air liur free*..bagusnya..sangat penyabar..ini sabar tidak kena tempat..tak jadi satu kesalahan pun nak menabung..silakan tapi jangan sampai menyeksa diri..Allah beri rezeki alhamdulillah..sesetengah mungkin terikat dengan jadual kewangan yang telah dirancang rapi..syabas tapi jangan sampai membinasakan..Allahu..kedekutlah dengan pahala..jaga elok elok..jangan sampai orang ambil pahala kita..muflis di akhirat sengsara jadinya..
Previous
Next Post »

17 comments

Write comments
Dr. Tubagus
AUTHOR
October 22, 2015 at 2:49 PM delete

Berbuat baik kepada semua insan serta selalu bersyukur tanpa khufur, agar pahala tak diambil orang lain

Reply
avatar
Ana Fatihah
AUTHOR
October 22, 2015 at 2:53 PM delete

Jangan sampai jadi macam haji bakhil. Hihi :P

Reply
avatar
October 22, 2015 at 3:25 PM delete

Asal jiwa tenang, sudah mencukupi :)

Reply
avatar
October 22, 2015 at 4:25 PM delete

Berjimat pun kena tgk situasi dan keadaan... jangan lah sampai menyiksa diri...

Reply
avatar
kak gojes
AUTHOR
October 22, 2015 at 4:25 PM delete

jangan sampai jadi org kedekut gara2 nak berjimat pulak...heheheh..berpada2..pada pendapat KG la

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
October 22, 2015 at 5:21 PM delete

betul tu
hahaha bab sabun tu mcm saya la mmg guna 1 scoop j. dok bandar. bukann nya ada apa pon just habuk2 je kot..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 22, 2015 at 5:25 PM delete

Itulah yang terbaik dan sebaik baiknya Dr.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 22, 2015 at 5:26 PM delete

Tapi kalah pulak dengan cikgu morni..kihkihkih.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 22, 2015 at 5:26 PM delete

Alhamdulillah sangat dah tu kan... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 22, 2015 at 5:27 PM delete

Betul la kak..kena betulkan balik niat.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 22, 2015 at 5:28 PM delete

Betul la KG..jimat yang melampau jadinya kedekut :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 22, 2015 at 5:29 PM delete

Samalah PC...hehe...kalau banyak kain kotornya barulah lebihkan sikit... :)

Reply
avatar
Yumida Huda
AUTHOR
October 22, 2015 at 6:42 PM delete

bersederhanalah dlm apa jua keadaan. dulu yumida sellau boros, skrg baru ada kesedaran nak simpan duit. tp klo kes sampai tahap kedekut pun x bagus jugak.rimas kalau ada kawan kita mcm ni. hikhik. kita pulak terseksa melihatnya. jimat yg berpada2..

Reply
avatar
nor azman
AUTHOR
October 23, 2015 at 12:52 AM delete

Yg penting bt sesuatu ingat allh swt

Reply
avatar
October 23, 2015 at 3:54 PM delete

Kena tahu la beza jimat dan kedekut , alahai

Reply
avatar
October 23, 2015 at 3:58 PM delete

Kena tahu la beza jimat dan kedekut , alahai

Reply
avatar
October 27, 2015 at 4:50 PM delete

Assalammualaikum... PC,

Nauzubillah ... takut mselim3 , muflis di akhirat..

mselim3

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon