Gula gulakaN

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

image
Google image

|gula gulakan|

Gula gula itu sifatnya menarik.Manis.Sedap.Lazat.Jangan lupa umpan anak anak juga.
Rasanya sedari kecil gula gulalah makan ringan yang pertama di perkenalkan bila ikut ke kedai selain ais krim dan coklat.

*************************************

Sayangnya bila kita menjadi mangsa yang digula gulakan.manisnya pada mulut seketika.pahitnya pula berpanjangan.subhanAllah.jangan begitu.cuba duduk atas katil tepi tingkap sambil makan rota minum air kotak laici..dan bayangkan.....

Anak.minta duit.bukan beli buku tapi beli buah nak sedekah pada awekssss..*ramai ni banyak s tu kan..kan..awek anak jutawan kot..hehe*...kesian ibu ayah kerja cari duit..anak pula salah guna..jangan.DOSA.

Majikan..nak menikah isteri keempat..nak buat pinjaman..guna alasan sunnah..cari penjamin..pekerja bawahan pulak tu..dia dapat bini..awak dapat makian bini.tiap bulan bayarkan hutang orang..*memang mintak pelempang*..jangan susahkan orang..

Ada majlis..tak ada baju..belanja nasi arab 2 peha kambing biri biri..dah dapat..4 tahun tak pulang pulang..tak ke meroyan kawan tu..dahlah baju hantaran kahwin..hehe..bohong takkan ke mana..

******************************************************************************************

Gula gulakan sama tarafnya dengan buli..bohong..ambil kesempatan dengan bermacam alasan..manais mulut lebih berbahaya daripada manisnya gula..
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Mama Kembar 3
AUTHOR
October 10, 2015 at 5:57 PM delete

Kalau buat kat org, tak mustahil satu hari nnt org lain buat kat kita. Mintak dijauhkan drpd org yg suka ambil kesempatan camtu

Reply
avatar
rubiah kadir
AUTHOR
October 10, 2015 at 6:15 PM delete

Macam2 kan kak Pc...

Gula2 asli xboleh mkn byk..nanti rosak gg..hehehe: )

Reply
avatar
October 10, 2015 at 7:53 PM delete

Gula2 semua orang suka bkn bdk2 jer..
Gula gulakan org...
Hisses semua org tak suka ..
Moral of story jauhkan sifat yg semua org tak suka tu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 10, 2015 at 8:41 PM delete

Allah bagi cash kan mama..kena ingat sentiasa..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 10, 2015 at 8:41 PM delete

nanti rongak..hehehe...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 10, 2015 at 8:43 PM delete

betulllltepat..semua orang suka gula gula..dan gula juga tak boleh dipisahkan dalam kehidupan seharian..yang gula gulakan tu..bahaya,,

Reply
avatar
October 11, 2015 at 6:52 AM delete

Manis itu perlu kn kak, tapi berpada,tambahkan manis senyum kurangkan manis dalam minuman , iklan gitu :) hehee

Reply
avatar
kak gojes
AUTHOR
October 11, 2015 at 9:31 AM delete

hahaha..mendalam maksud entrinya PC...

KG tak pernah bagi anak2 gula2 sehingga umur 4 tahun..tapi doktor yg bagi..saja nak diamkan anak masa kena cek...keropok dan aiskrim KG tak pernah bagi pd anak2...tp dah stat kenal gula2...aiskrim pun dia kenal

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon