Cuba semai benih rasa cemburU

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Cemburu
Google image 

||cuba semai benih rasa cemburu||

Rezeki Allah punya.Pada kita semua pinjaman semata mata.Jangan mudah terpedaya dengan dunia yang sementara.Alam ini akan binasa.Tamat.Dan babak kita bermula di akhirat kelak.Tiada penghujung.

Bila tengok eh dia gembira..meletop letop rasa hati*pop corn pun kalah*..sakit sangat.Bila dengar mereka berjaya owh masak jiwa..macam punching bag ditumbuk 6666 juta kali rasanya..bengkak..rasa iri hati..hasad dengki..meluat sekali..*pakej la ni bersarang dalam hati,,sarang lebah pun kalah..belum lagi lebah kelulut*..kalau boleh jangan termakan vitamin syaitonnirojim.istighfar banyak banyak ya..

Kalau nakkkkk sangat cemburu..kalau nakkkk sangat iri hati..sila semai benih rasa itu pada tempat sewajarnya..selayaknya..cemburu yang boleh jadikan kita insan lebih baik..lebih dekat dengan PENCIPTA,,lebih ingat mati..lebih kejar nikmat syurga..kita insan banyak kekurangan berbanding kelebihan*PC ni..PC*..kita juga lebihnya pada kelemahan berbanding kekuatan*pun PC juga ni..ngaku tak payah malu..hehe*..jangan sia siakan dengan perkara membinasakan.
Previous
Next Post »

8 comments

Write comments
Dkna Abza
AUTHOR
October 21, 2015 at 4:22 PM delete

cemburu tak bertempat boleh bawak padah.. hati-hati dengan perasaan hati, moga kita semua dijauhkan dari sifat2 negatif :)

Reply
avatar
Ana Fatihah
AUTHOR
October 21, 2015 at 4:23 PM delete

Cemburu boleh buat diri sendiri yang sakit.
Kalau nak cemburu jugak, cemburulaa secara sihat. :D

Reply
avatar
aiman mania
AUTHOR
October 21, 2015 at 4:42 PM delete

nice sharing and advice...Insya-Allah akn ubah diri jd lebih baik lpasnih......yeeee!bila tgok kawan2 berjaya,rasa jeles jugak....tapi,amik dr sudut positif shj iaitu nak jd macam diorg ^^

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 21, 2015 at 6:08 PM delete

betul dkna..jadi nak selamat cemburu pada sesuatu yang boleh tingkatkan tahap dan kualiti hidup kita :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 21, 2015 at 6:08 PM delete

itulah yang akak maksudkan adik Ana :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 21, 2015 at 6:10 PM delete

itulah yang sebaiknya adik aiman..cemburu pada kelebihan mereka..disamping itu tingkatkan usaha pada diri sendiri.. :)

Reply
avatar
October 21, 2015 at 8:44 PM delete

Kak,
Setuju dengan entry akak ni,
ya bila tengok orang lain berjuang sungguh sungguh demi Ilahi, terasa juga.

CEMBURU yang BERMOTIVASI ^^ ;)

Reply
avatar
kak gojes
AUTHOR
October 22, 2015 at 4:59 PM delete

tu dengki tu PC...heheheh...lepas tu jatuhkan dgn cara kotor...(kebiasaan org d sekeliling KG la)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon