Cinta terhalanG

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Google image

||cinta terhalang||

Mahu menyayangi..hendak disukai..itu lumrah.Lagi lagi umur dah sampai tahap akhil baligh..cukup umur walau pun kadang tu tak sampai lagi garisan mumaiyyeznya..masa ni yang si dara pantanglah nampak si teruna ala ala sado ..paku 2 inci pun kalah dengan ketebalan bedak yang ditepek kat muka*cover jerawat batu konkrit*..yang si teruna pulak tak nak kalah..jambul rambut kurang 2 depa nak sama tinggi dengan arial tv rumah sebelah..semut pun keliru..ni busut ke rambut..alahai..itu lumrah..

Sekarang lagi la mudah..dapat ID..tak pun 7 atau 8 digit..tu kuku pun menangis teresak esak merana terbantut susah nak tumbuh..melekat saja jari tu pada keypad smart phone..bila mak tanya buat apa..message kawan..bila ayah tanya kenapa sengih sengih baca blog Perdu Cinta..eh..hahaha..*jangan bohong,hidup tak berkat*

Tidak semua apa yang kita ingini mudah tercapai..senang dapat.itu hakikat yang mesti diterima.Kemampuan kita sangat terhad..namun,kekurangan itu bukan satu alasan kukuh untuk kita mengurangkan rasa cinta pada PENCIPTA..Kalau kita rasa owhhh dah puas aku berusaha tapi gagal juga..semak balik setiap langkah usaha kita..Bila kita rasa eh kan aku dan buat sungguh sungguh kenapa begini tidak begitu..cuba muhasabah niat di hati dalam dalam..banyak sebab cinta kita terhalang..mungkin kerana dosa yang melebihi buih di lautan..atau kerana hati yang tidak putih..dan tidak mustahil layunya redha seorang ibu..

Cinta terhalang oleh orang tua,ahli keluarga kita boleh memujuk rayu doa selalu
andai cinta terhalang oleh noda dan dosa bertaubatlah jangan segan silu



Tag : Santai
8 Komen untuk "Cinta terhalanG"

ada sebab mengapa cinta terhalang, yakini bahawa tiada ibu ayah yang inginkan kebinasaan hidup anak-anaknya kan PC :)

Yang tua lebih tahu :)
InsyaAllah mereka tahu apa yg terbaik buat kita

my anak buah remaja tapi tak kisah lelaki malahan selalu je serang lelaki yg kacau dia tapi tetap feminin tang jerawat ... heheheeee

Ibu bapa sentiasa harapkan yang terbaik untuk anak2...betul kak ana... :)

Betul...mereka kaya pengalaman :)

Hehehe...wah protect diri ni...bagus2... :)

ada kawan wak leh bawak pasangan yang cinta terhalang oleh keluarga ke Siam., huhu2

"menghalalkan yang haram oleh undang2," katanyer

Jangan terlalu menurut hawa nafsu.. Pasti menyesal akhirnya..

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH..

Back To Top