Cepat-cepat tampaL

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Image Google

||cepat-cepat tampal||

Musibah sukar dihidu.Boleh buat kita terkedu.Mugkin nanar seketika.Tidak mustahil pitam dan pengsan.Bukan macam buah durian yang senang menyebarkan bauny yang harum.Cari ikut arah bau in sya Allah jumpalah raja buah itu..*sila pakai topi keledar bila mengutip buah tersebut..alah terbau baulah pulak ni..bubur kacang,durian crepe..owh nafsu*.

Zaman sekolah rendah.Melihat van pejabat kesihatan umpama mimpi ngeri bagi sesetengah murid.Walau pun jururawat tu comel macam barbie,,jarum tetap tajam dik..bunyi mesin untuk tampal gigi pun berhantu je rasanya..dalam kelas pun rasa duduk punggung tak jejak atas kerusi..potonglah barisan tiba masa sampai juga giliran awak..*PC jadi tiba tiba takut bila tengok kawan nangis jerit jerit..kecut usus kita..haha*..jarak seminggu lori milo pula datang..hai yang nangis itulah yang beratur paling depan..haha..budak budakkan..

Perbetulkan kesilapan.Jernihkan keadaan.Positifkan hati.Bukan untuk kalian saja bahkan terlebih lebih lagi untuk diri PC sendiri.Jangan biarkan kebocoran hati yang batin terus menular,merosak dan membusuk.Binasa diri sendiri.Carilah kekuatan diri untuk mengurangkan sedikit kelemahan yang ada.Jadilah diri sendiri. 




Previous
Next Post »

8 comments

Write comments
Mazni Munawar
AUTHOR
October 24, 2015 at 4:29 PM delete

kalau hati rasa terluka, cepat2 lah kembalikan luka tu dgn buat perkara yg boleh menggembirakan hati :)

Reply
avatar
adiba rusli
AUTHOR
October 24, 2015 at 4:30 PM delete

thanks for the reminder:)

Reply
avatar
October 24, 2015 at 6:07 PM delete

terima kasih kak ^^,
mmg hati perlu dirawat ,
agar tidak melarat

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 24, 2015 at 9:37 PM delete

Supaya tak melarat ye.. :)

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
October 25, 2015 at 4:15 PM delete

Terima kasih atas ingatan PC...

#zumal ketawa riang kalau van milo datang, cuma nangis bila van vitagen datang sebab tak mampu nak beli...

Reply
avatar
October 26, 2015 at 9:37 AM delete

Betul !
Jangan biarkan hati sakit lama-lama :D

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon