Semakin baiK

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Subhanallah..syukur atas segala nikmat..alhamdulillah..Allahu

semakin baik
Google image

:: semakin baik ::

Setelah beberapa hari matahari seakan segan dan silu untuk menyinari muka bumi ..alhamdulillah akhirnya sedikit demi sedikit bima sakti mula membias sinarnya..syukur..biarpun jerebu masih lagi menebal..Allah mendengar du'a du'a hamba yang sentiasa tidak putus meminta..

Lumrahnya tangan tangan manusia yang sering menjadi pembinasa*macam sakit je telinga dengarkan..macam sentap je hati kan..tapi itulah hakikat tapi tidak semua tangan itu pembinasa ok*..khilaf  itu biasanya juga berpunca dari manusia..seandainya berada ditakuk lama dalam kelalaian..dalam khilaf yang panjang..sedarlah..bangun mulakan langkah yang baharu..langkah lebih maju menuju satu aras yang lebih baik..masuk zone yang lebih membina..

"eleh macam bagus je"
jawablah..ya memang aku tidak bagus,,aku sedang berusaha ke arah itu
"macam terbaik tengok"
jawablah..alhamdulillah berkat usaha bukan terbaik mungkin boleh jadi tersangat hebat
"ermmm yelah tu"
jawablah..tidak mengapa mungkin satu hari nanti kita sama sama boleh bekerjasama

telus.tulus.
tertib.adab.sopan
in sya Allah.






Previous
Next Post »

17 comments

Write comments
Mama Kembar 3
AUTHOR
September 17, 2015 at 8:43 AM delete

kita sama sama usaha untuk jadi lebih baik, InsyaAllah

Reply
avatar
September 17, 2015 at 10:14 AM delete

sni jerebu pun dh kurg..alhamdulillah..

Reply
avatar
September 17, 2015 at 10:42 AM delete

Assalamualaikum PC.
Kat Kelantan pun Jerebu sudah mula menyerang, tapi Alhamdulillah hujan yg turun tiap2 ari telah menewaskan ketebalan jerebu

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 17, 2015 at 11:10 AM delete

@nuyui a.k.a miss YUI
Alhamdulillah lega sikit hati kan yui..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 17, 2015 at 11:11 AM delete

@shameel Iskandar
Waalaikummussalam shameel..aah kawan PC pun cakap macam tu juga.alhamdulillah moga jerebu terus pergilah..

Reply
avatar
September 17, 2015 at 11:39 AM delete

ingat, apapun yang kita lakukan betulkan niat kerana Allah...yg lain abaikan :)

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
September 17, 2015 at 12:28 PM delete

Alhamdulillah, sini hujan membasahi bumi Allah swt :)syukur sangat melihat alam kembali tenang:)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 17, 2015 at 12:34 PM delete

@Sally Samsaiman
Terima kasih kak atas peringatan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 17, 2015 at 12:35 PM delete

@anajingga
Alhamdulillah lega kan..setelah berhari hari kabus jerebu..semalam tempat pc terang sikit..tadi pagi macam terang..tak lama hujan..

Reply
avatar
ana fatihah
AUTHOR
September 17, 2015 at 2:41 PM delete

Pokok pangkalnya kena sentiasa bersabar dan menjaga adab. :)

Reply
avatar
Abam Kie
AUTHOR
September 17, 2015 at 3:07 PM delete

di Tanah Merah, Kelantan pun ada juga jerebu cuma cecah API 70 aje.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
September 17, 2015 at 3:41 PM delete

@Abam Kie
Alhamdulillah abam kie..kira ok tu..kami di KL dekat 200..

Reply
avatar
Cik Ash
AUTHOR
September 17, 2015 at 3:44 PM delete

Kat sini jerebu ada gak suami,ekin dan MIL serentak demam ekin n mil ok dah abg stil demam lg pergi keje gak

Reply
avatar
September 17, 2015 at 9:24 PM delete

belah sarawak pula dikatan makin jerebu.. sekolah2 sana tutup esok...

Reply
avatar
September 19, 2015 at 11:52 AM delete

inshaaAllah kak :D skrg ni semakin baik kan :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon